کد خبر: 136458
A

نحوه خرید ورق استیل ۴۳۰ را اینجا بخوانید

در صورتی که شما نیز در صنعت تولیدی خود نیازمند انواعی مختلفی از ورق‌های استیل همچون ورق استیل 430 می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجموعه استیل رونیک ( https://steel-ronic.com ) تماس بگیرید.

نحوه خرید ورق استیل ۴۳۰ را اینجا بخوانید

دیده بان ایران- سال‌هاست که ورق‌های استیل در صنایع مختلفی همچون صنعت ساخت و ساز، صنایع شیمیایی، کترینگ، تولید غذا و نوشیدنی ، صنعت داروسازی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند و نتایج آن نیز معمولا رضایت‌بخش است. در صورتی که شما نیز در صنعت تولیدی خود نیازمند انواعی مختلفی از  ورق‌های استیل همچون ورق استیل 430 می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان مجموعه استیل رونیک ( https://steel-ronic.com  ) تماس بگیرید. همچنین جهت شناخت بهتر تاریخچه فولاد استیل و روش‌های تولید ورق استیل ، خواندن ادامه مطلب به طور حتم مثمر ثمر خواهد بود!

 

 

1

 

ورق استیل

 

 

ورق‌های استیل و نکات مهم در استفاده از آن‌ها

ورق‌های استیل و  فولادی ضد زنگ پرطرفدارترین نوع محصولات فولادی تخت هستند که در بسیاری از کارخانه های فولادسازی تولید می‌شوند. این ورق‌ها در ضخامت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که معمولا استفاده از ورق‌های استیل در مناطق ساحلی توصیه نمی‌شود!  این ورق‌ها در  محلول کلرید یا محیط‌های بسیار شور مانند ساحل دچار تخریب می‌شوند. یون‌های کلرید می‌توانند بخش‌های زنگ‌زده ای به نام "حفره" ایجاد کنند که در زیر موانع کروم پخش شده و بر ساختارهای داخلی تاثیر بگذارد. محلول های حاوی مقدار بسیار کلرید سدیم می توانند خورنده باشند. البته سری جایگزین 300 می‌تواند تا 7 درصد مولیبدن داشته باشد. ورق‌های این سری، مقاومت بهتری در برابر کلرید ایجاد می‌کنند. البته چنین مقاومت قوی فقط در محیط‌های صنعتی یا با چگالی بالا مورد نیاز است!

 

تاریخچه فولاد استیل و ضد زنگ

متالورژیست انگلیسی هری برلی در سال 1913، در حالی که بر روی پروژه‌ای برای بهبود عملکرد لوله تفنگ کار می‌کرد، به طور تصادفی متوجه شد که افزودن کروم به فولاد کم کربن منجر به مقاومت در برابر آسیب و خوردگی می‌شود. پس از این کشف، برلی به تولید کارد و چنگال که تا آن زمان بیشتر از نقره ساخته می‌شد و نگهداری آن بسیار دشوار بود، روی آورد! یک  سال بعد، یک شرکت آلمانی آزمایشات خود را آغاز کرده و نیکل را به آلیاژ اضافه کرد. فولاد استیل تولیدی این شرکت، یک مزیت بیشتر داشت و آن هم، نرم‌تر بودن و پردازش آسان‌تر فولاد بود. در عصر حاضر نیز، علاوه بر کربن و کروم، فولاد ضد زنگ مدرن می‌تواند حاوی نیکل، مولیبدن و تیتانیوم نیز باشد. با این حال، عنصر اصلی هر فولاد استیل ، کروم است که به آن مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی می‌دهد. کروم موجود در فولاد با اکسیژن اتمسفر ترکیب شده و یک لایه نازک و نامرئی به نام «اکسید فیلم» تشکیل می‌دهد.

فولاد ضد زنگ به دلیل ترکیب شیمیایی خود مقاومت به خوردگی بالایی دارد. با این وجود، بسته به ترکیب و محیطی که در آن قرار دارد (مثلا منطقه ساحلی یا اتمسفر حاوی آثار آهن یا کلر آزاد)، فولاد رفتار خورنده متفاوتی دارد و بین کریستالی، ترک یا نوع دیگری از خوردگی ممکن است در آن رخ دهد! به منظور جلوگیری یا به حداقل رساندن خوردگی مواد فولادی استیل ، فرآیند شستشوی شیمیایی و غیرفعال سازی انجام می شود.

 

نقش نورد سرد و نورد گرم  در تولید ورق‌های ضد زنگ

نورد سرد فرآیندی است که طی آن ورق یا نوارهای فلزی بین غلتک ها وارد شده و سپس فشرده و فشرده می شوند. ورق های استیل نورد سرد از نظر استحکام در سطح بسیار خوبی قرار داشته و قادر به تحمل بارهای سنگین می‌باشند. لازم به ذکر است که ورق‌های تولیدی به روش نورد سرد، نسبت به ورق‌های تولیدی به روش نورد گرم، از مزایای بیشتری برخوردارند. زیرا کشش سرد باعث افزایش بازده و استحکام کششی می‌شود و اغلب نیاز به عملیات حرارتی پرهزینه را  حذف می‌کند. با این حال در نظر داشته باشید که معمولا کار با میله‌ها و ورق‌های سرد در مقایسه با نورد گرم سخت‌تر است.

 

2

نمایندگی عرضه و توزیع ورق استیل 430

در پایان لازم به یادآوری است که عرضه ورق استیل 430  در استیل رونیک ، از جمله شرکت‌های خوشنام و پیشرو در عرضه محصولات بهترین تولید کنندگان بازار بوده! و همواره در تلاش است ورق‌های برخوردار از استانداردهای کیفی لازم را به دست مشتریان نهایی برساند. در صورتی که به منظور خرید ورق استیل 430 ، به دنبال یک تامین کننده و مرکز خرید معتبر می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مجموعه محصولات و ورق‌های استیل رونیک دیدن فرمایید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر