کد خبر: 136460
A

بهترین سقف کاذب چه ویژگی هایی دارد؟

انواع مختلفی از سقف کاذب در انواع، طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است که لازم به ذکر است که خریداران متناسب با نیاز خودشان و توجه به هماهنگی سقف با دکوراسیون داخلی و توجه به قیمت سقف کاذب به خرید ان ها اقدام کنند.

بهترین سقف کاذب چه ویژگی هایی دارد؟

دیده بان ایران- سقف کاذب از المان های ایجاد زیبایی در ساختمان های امروزی است. اگرچه پیشتر از سقف کاذب برای پوشاندن تأسیسات و دسترسی سریع به تاسیسات جهت تعمیر و نگهداری آن ها استفاده می شد اما امروزه علاوه بر ویژگی فوق الذکر به جنبه زیبایی شناسی این سقف نیز اهمیت زیادی می دهند. بنابراین انواع مختلفی از سقف کاذب در انواع، طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. البته خریداران لازم است متناسب با نیاز خودشان و توجه به هماهنگی سقف با دکوراسیون داخلی و توجه به قیمت سقف کاذب به خرید ان ها اقدام کنند. یکی دیگر از جنبه های سقف کاذب که امروزه به آن توجه می شود ویژگی آکوستیک بودن سقف کاذب است. عایق بودن صوتی و حرارتی این سقف از دیگر ویژگی های این سقف است.

A

سقف کاذب برای چیست؟

سقف کاذب به عنوان پوشش سقف اصلی و سازه ای و زیر ان نصب می شود. فضای بین سقف اصلی و سقف کاذب تأسیسات قرار می گیرد. به منظور پوشاندن تأسیسات و حفظ زیبایی ساختمان از سقف کاذب استفاده می شود.

استفاده از سقف کاذب ارتفاع را کاهش می دهد بنابراین لازم است توجه شود که از سقف کاذب در هر اتاقی با هر ارتفاعی نمی توان استفاده کرد.

سقف کاذب در انواع، طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شود. با توجه که این سقف ها تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی ساختمان ایجاد می کنند در انتخاب این نوع سقف باید توجه کرد تا طرح و رنگی متناسب با محیط و دکوراسیون داخلی ساختمان انتخاب گردد.

برخی اوقات به ویژه در ساختمان های لوکس و مجلل این سقف ها برای المان خاصی از ساختمان اجرا شده و زیبایی خاصی به فضا می بخشند. برای مثال بالای میز پذیرایی یا بالای کانتر آشپزخانه این سقف کاذب با طرحی خاص اجرا و فضایی زیبا و دکوراتیو خلق می کند.

سقف کاذب در محیط هایی چون پارکینگ و آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده می شوند. استفاده از سقف کاذب در چنین فضاهایی قابلیت ضد رطوبت و ضد حریق بودن سقف کاذب را می طلبد. لذا برای خرید اسن سقف برای استفاده در این مناطق لازم است تا هزینه بالاتری پرداخت و از قابلیت ضد حریق و ضد رطوبت بودن این سقف ها استفاده کرد.

سقف کاذب بسیار سبک و به راحتی قابل جابجایی است و با حرکت آن ها می توان به تدسیسات زیر سقف بازدید کرده و در صورت نیاز به تعمیر تدسیسات پرداخت و در انتها سقف کاذب را به محل اولیه خود برگردانیم.

انواع مختلف سقف کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی دارد و هرکدام ویژگی های مختلفی را پوشش می دهند. انواع سقف کاذب عبارتند از:

  • سقف کاذب رابیتس
  • کناف
  • پنل های پیش ساخته کچی
  • گریلیوم
  • سقف کاذب طرح چوب
  • سقف آلومینیومی
  • سقف آکوستیک
  • سقف طلقی

شناخت ویژگی ها، مزایا و معایب هرکدام از انواع سقف کاذب در خرید سقف کاذب مناسب نقش دارد.

B

ویژگی های سقف کاذب مناسب

به منظور تأمین سقف کاذب بهتر است از تأمین کنندگانی استفاده شود که به فروش سقف کاذب در طرح ها و رنگ ها و ویژگی های مختلف می پردازند. جنس سقف کاذب متفاوت است و متناسب با نیاز و شرایط و مقتضیات محیط می بایست از سقف کاذب مناسب استفاده کرد.

استفاده از سقف کاذب ویژگی هایی چون تعمیر آسان، قابلیت جابجایی راحت، آکوستیک بودن و قابلیت جذب صوت و امکان اجرای نورپردازی را برای خریداران فراهم می کند.

سقف کاذب نامناسب به مرور زمان رنگ خود را از دست داده و استحکام پایینی دارند.

به منظور خرید سقف کاذب از تأمین کنندگانی می بایست استفاده شود که قیمت سقف کاذب را مناسب عرضه می کنند. بهتر است پیش از اقدام به خرید از برخی تأمین کنندگان سقف کاذب استعلام قیمت سقف کاذب با طرح، رنگ و متریال مورد نظر را گرفته و سپس اقدام به خرید نماییم. قیمت سقف کاذب یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران است. خریداران به خرید سقف کاذبی اقدام می کنند که قیمت سسقف کاذب و کیفیت آن مناسب و متناسب با نیاز مصرف کننده باشد.

استفاده از مراکزی که به فروش سقف کاذب می پردازند و به طور تخصصی در حوزه سقف کاذب کار می کنند توصیه می شود. خریداران می توانند با مراجعه به این مراکز و اطلاع از ویژگی هایی چون طرح و رنگ سقف کاذب مورد نظر به خرید آن اقدام کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر