کد خبر: 136697
A

همه چیز درباره ویژگی های ریو

اولین خودرو ریو تولید شده توسط شرکت خودرو سازی سایپا، در سال 1384 وارد بازار شد. این خودرو در ابتدا طرفداران و متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب کرد. در واقع خودرو مذکور در سال 2000 میلادی توسط شرکت خودروسازی کیا عرضه شده بود، سپس نمونه ای از این خودرو برای تولید و فروش بیشتر منتخب بازار ایران معرفی شد.

همه چیز درباره ویژگی های ریو

دیده بان ایران: اولین خودرو ریو تولید شده توسط شرکت خودرو سازی سایپا، در سال 1384 وارد بازار شد. این خودرو در ابتدا طرفداران و متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب کرد. در واقع خودرو مذکور در سال 2000 میلادی توسط شرکت خودروسازی کیا عرضه شده بود، سپس نمونه ای از این خودرو برای تولید و فروش بیشتر منتخب بازار ایران معرفی شد.

مهم ترین معایب ریو، قیمت بالا آن به نسبت ارائه خدمات ضعیف و نه چندان استاندارد می باشد. در واقع پس از توقف تولید این خودرو در بازار ایران، متقاضیان با افزایش قیمت مواجه شدند. خودرو معرفی شده با داشتن ابعاد 4240 میلی متر طول، 1680 میلی متر عرض و 1420 میلی متر ارتفاع و وزن خالص 1040 کیلو گرم جزء خودرو های سگمن سدان ساب کامپکت محسوب می شود. باک بنزین تعبیه شده برای این خودرو ظرفیت 45 لیتر بنزین را پاسخگو می باشد، اما در حالت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر به 7 لیتر بنزین احتیاج دارد.

خودرو ریو به عنوان فیس لیفت در ایران شناخته می شود. البته قابل توجه است که این خودرو در کنار مزایای کاربردی که دارد دارای کاستی های مورد توجهی خواهد بود. در ادامه مقاله به بیان معایب ریو و بررسی بیشتر این خودرو خواهیم پرداخت.

ریو 1

مشکلات فنی ریو

به عنوان مزایا این خودرو می توان به اصطحلاک کمی که در بر می گیرد اشاره کرد، همچنین صفر تا صد خودرو مذکور تا 12 ثانیه می باشد. اما در مقابل باید در نظر داشت که این خودرو با در نظر داشتن تاریخ تولید و مونتاژ اولیه آن، نوعی خودرو قدیمی شناخته می شود.

همچنین می بایست در نظر داشت که با مخالفت شرکت کیا با تعبیه کیسه هوا روی خودرو ریو، تولید آن متوقف شده و از خط تولید این شرکت خارج شده است. بنابراین در این قسمت جهت تکمیل اطلاعات مخاطبان و راهنمایی بیشتر به مشکلات فنی و معایب ریو اشاره خواهیم کرد.

  • پهنا کم تایر ها
  • کوچک بودن رینگ های تعبیه شده
  • کم بودن ارتفاع اکسل عقب خودرو
  • باک بنزین کوچک و کم ظرفیت
  • طراحی ضعیف برای رفاه سرنشینان
  • ساختار ضعیف اتاق، به گونه ای که صدا موتور خودرو به داخل کابین نفوذ خواهد کرد.
  • تعبیه ترمز های کاسه ای و ایجاد ضعف در ترمز های خودرو
  • عدم داشتن کیسه های هوا در صورت بروز حادثه
  • انتقال ضربه ها و ناهمواری های موجود بر سطح جاده به داخل کابین
  • عدم دارا بودن سیستم ایمنی عالی

ریو

مشکلات ظاهری

از معایب ریو می توان به ظاهر داخلی نه چندان زیبا این خودرو اشاره کرد. در واقع داخل این نوع خودرو ها از پلاستیک های بی کیفیت و خشک تشکیل شده است. همچنین فرمان در نظر گرفته شده برای خودرو ریو از زیبایی ظاهری برخودار نمی باشد.

بنابراین ظاهر داخل کابین بسیار دلسرد کننده است. علاوه بر این موارد، قابل توجه است که حتی روکش صندلی های این خودرو از بی کیفیت ترین نوع پارچه ها انتخاب شده است. از آنجا که خودرو ریو، به عنوان خودرو اقتصادی در جهان شناخته می شود، انتظار نمی رود از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار باشد.

در واقع طراحان خارجی این خودرو برای زیبایی بدنه آن تنها چند خط ساده در نظر گرفتند، اما شرکت خودرو سازی سایپا جهت ارتقا جلوه بصری آن به تعویض و کوچک تر کردن رینگ لاستیک این خودرو اقدام کرد.

با این حال اگر رینگ های خودرو معرفی شده با نوع آلیاژی تعویض شود ظاهری جوان پسندانه تر خواهد داشت. البته همچنان می بایست در نظر داشت که این نسخه ایرانی خودرو های ریو، به علت حذف بسیاری از قابلیت های این خودرو از معایب بیشتری برخودار است.

ریو56

مقایسه ریو با ورنا

یکی از خودروهایی که می توان هم از نظر ظاهری و همچنین فنی با ریو مقایسه کرد تا بتوان خرید بهتری را داشت خودروی هیوندا ورنا است، ورنا یکی از سدان های اقتصادی هیوندای است و این خودرو سرنوشتی مانند خودروی ریو در کشور ما دارد و اشتباه نگفته ایم که می توان این دو خودرو را بسیار شبیه به هم از نظر میزان ارزش خودرویی و قیمتی دانست . نکته مهمی که در رابطه با طراحی این خودرو باید مدنظر قرارداد این است که هیوندا ورنا اگر چه از نظر طراحی ساده تر از ریو است اما کیفیت بالای متریال این خودرو موجب شده است که از ریو پیشی بگیرد و گوی سبقت را از برباید در مورد تعمیرات و همچنین تامین قطعات و  لوازم یدکی ورنا  هم میتوان گفت که می توانید به راحتی آنها را خریداری کنید.

ریو و خودروهای داخلی

در مورد مقایسه این خودروی با کیفیت و کم مصرف و به اصطلاح کم خرج هیوندای باید گفت که ریو در مقایسه با خودروهای داخلی مانند 206 تیپ دو هر چند که این خودروی ایرانی از نظر قیافه و ظاهر بسیا بالاتر و بهتر است از ریو می باشد اما مهم ترین نکته این است موتور ریو از 206 قوی تر است و این خودرو با پیشرانه 1500 سیسی توانسته است از 206 پیشی بگیرد و گوی سبقت را از آن برباید.

 

خرید لوازم یدکی ریو

فراوانی و قابل دسترس بودن لوازم یدکی ریو از مزایا آن محسوب می شود. از آنجا که خودرو ریو شتاب بالایی دارد و نیازمند به سوخت بسیار بالایی نمی باشد از قطعات بسیار با کیفیتی برخودار است که موجب افزایش طول عمر مفید این خودرو شده است. در واقع در مقابل تسهیل در دسترسی لوازم یدکی با کیفیت و مرغوب مرتبط با این خودرو، قیمت بالا قطعات نیز وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود، جهت تهیه هر نوع لوازم یدکی به عرضه کنندگان معتبر مراجعه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر