کد خبر: 137319
A

همه چیز درباره شارژر اصلی شیائومی

گوشی شیائومی در حال حاضر یکی از محبوب ترین گوشی ها در بازار ایران به حساب می آید. در کنار این مسئله خرید شارژر اصلی شیائومی به یکی از مهمترین دغدغه های موجود هم تبدیل شده است.

همه چیز درباره شارژر اصلی شیائومی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گوشی شیائومی در حال حاضر یکی از محبوب ترین گوشی ها در بازار ایران به حساب می آید. در کنار این مسئله خرید شارژر اصلی شیائومی به یکی از مهمترین دغدغه های موجود هم تبدیل شده است. ما می خواهیم در این مقاله به اختصار همه چیز درباره شارژر اصلی شیائومی را بیان کنیم. قطعا شما نیز میتوانید بعد از مطالعه این مقاله یک شارژر اصلی با کیفیت بالا را خریداری نمایید. بررسی شارژر اصلی شیائومی را با ترفندهای شناسایی کابل و آداپتور اصلی شیائومی از اجناس فیک دنبال می کنیم.

تفاوت شارژر اصلی با تقلبی شیائومی

روش های مختلفی برای بررسی شارژر اصلی شیائومی و مقایسه آن با محصولات فیک وجود دارد. برخی از مهمترین روش های تشخیص شارژر اصلی شیائومی با شارژر تقلبی عبارتند از:

  • فونت لوگوی شیائومی را بر روی آداپتور نگاه کنید. اگر یک آداپتور اصل داشته باشید به راحتی می توانید تفاوت فونت را مشاهده کنید.
  • شارژر شیائومی یک شارژر فست شارژر است اما نمونه های تقلبی هرچند این عنوان را یدک می کشند اما موفق به شارژ سریع دستگاه نمی شوند.
  • شارژرهای تقلبی حتی ممکن است به عنوان یک شارژر 20 ولتی معرفی شوند اما دستگاه را به کندی شارژ می کنند.
  • اطلاعات روی بسته را دقیقا چک کنید. هرنوع خطا یا غلط املایی نشان دهنده تقلبی بودن محصول است.
  • جنس شارژرهای اصلی به گونه ای است که به آهن ربا نمی چسبد اما شارژرهای فیک در بخش 2 پین یا 3 پین به آهن ربا می چسبند.
  • شارژرهای اصلی سنگین و توپر هستند اما شارژرهای فیک توخالی و سبک می باشند.
  • اگر یک شارژر اصلی داشته باشید می توانید با مقایسه ظرافت موجود در طراحی آداپتور و کابل و همچنین موقعیت قرار گیری پورت ها به اصل بودن یا فیک بودن دستگاه پی ببرید.
  • کابل و آداپتور در قسمت درگاه باید به خوبی چفت شوند. هر نوع سفت بودن یا شل بودن نشان دهنده غیر اصل بودن شارژر شیائومی است.
  • شارژرهای فیک اصولا در زمان شارژ کردن دستگاه بسیار داغ می شوند این درحالی است که شارژرهای اصلی صرفا در یک دمای ملایم و ثابت می مانند تا گوشی شما شارژ شود.
  • یکی دیگر از بهترین و اصلی ترین روش های تشخیص شارژر اصلی از شارژر غیر اصلی شیائومی این است که به پیام های دریافت شده در زمان استفاده از آن دقت کنید. اگر پیام های مربوط به شارژ دستگاه یا مدت زمان باقی مانده را دریافت می کنید یا اگر در زمان اتصال آن به سیستم کامپیوتری، پیام شناسایی گوشی را ملاحضه می کنید یک شارژر اصلی را خریداری کرده اید.

اگر از شارژر فیک استفاده کنیم چه می شود؟

در بسیاری از موارد استفاده از شارژر غیر اصل گوشی شیائومی و سایر برندها مشکلی را در کوتاه مدت ایجاد نمی کند اما در بلند مدت باعث ورود آسیب به باتری گوشی و کاهش طول عمر دستگاه می شود. گذشته از اینکه شارژرهای فیک در مدت زمان بیشتری گوشی را شارژ می کنند و طول عمر شارژ دستگاه نیز کوتاه تر است. یعنی حتی در کوتاه مدت نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.

داغ شدن برخی از نمونه های فیک با ورود آسیب به دستگاه همراه خواهد بود. عدم رعایت استانداردهای مربوطه حتی ممکن است باعث ورود خسارت های جدی به دستگاه، باد کردن باتری و حتی ممکن است منجر به انفجار باتری دستگاه مورد نظر گردد. بنابراین همانطور که مشاهده می کنید خرید شارژر اصلی شیائومی و سایر برندها که متناسب با نوع دستگاه مورد نظر شما باشد یک ضرورت انکارناپذیر است.

خرید شارژر اصلی شیائومی

بعد از بررسی نشانه های اصلی یک شارژر اصل از فیک باید به دنبال یک فروشگاه معتبر و مطمئن هم باشید که اجناس اصل را با ضمانت بالایی به فروش می رساند. در واقع باید بگوییم که شما هرچقدر هم نشانه های فوق را بررسی کنید باز هم ممکن است یک شارژر غیر اصل را خریداری نمایید. امروزه نمونه های بسیار زیادی به عنوان شارژر های کپی تولید می شود که با قیمت اجناس اصل فروخته می شوند. بنابراین بهترین کار ممکن این است که مبادرت به خرید شارژر از مطمئن ترین فروشگاه های داخل کشور نمایید. ما در این خصوص فروشگاه موبو تعمیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر