کد خبر: 137322
A

بررسی ورق استیل ۴۲۰ و معرفی بنت استخوان

ورق استیل یکی از پرکاربردترین و مهم ترین آلیاژ هایی است که در صنایع امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و شرکت های تولید ی بسیار معتبر و معروف در سراسر جهان بر روی تولید این محصول فعالیت کرده و حتی با یکدیگر رقابت دارند. و برای این منظور هر کدام از این غول های صنعتی جهان روش ها و استاندارد های خود را برای ساخت این آلیاژ ارزشمند و مصرفی به کار می برند.

بررسی ورق استیل ۴۲۰ و معرفی بنت استخوان

دیده بان ایران: ورق استیل یکی از پرکاربردترین و مهم ترین آلیاژ هایی است که در  صنایع امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و شرکت های تولید ی بسیار معتبر و معروف در سراسر جهان بر روی تولید این محصول فعالیت کرده و حتی با یکدیگر رقابت دارند. و برای این منظور هر کدام از این غول های صنعتی جهان روش ها و استاندارد های خود را برای ساخت این آلیاژ  ارزشمند و مصرفی به کار می برند.

هرکدام از انواع ین ورق های استیل دارای ویژگی های مختلفی بوده و هر کدام کاربرد خاصی در یک صنعت خاص دارند. میزان  مقاومت، خوردگی، سایش، میزان تحمل دما و این قبیل موارد در مدل های مختلف، متفاوت بوده و را افزایش داده و به هر نحوی شده به دنبال افزایش کیفیت ورق استیل تولیدی خود هستند.

ورق استیل در صنعت ساختمان:

استیل آلیاژی است که بیشترین ترکیبات آن از آهن، کربن، منگنز، گوگرد، فسفر و سیلیکون، کروم و نیکل تشکیل میشود از جمله ویژگی های این آلیاژ دوام، تطبیق پذیری، استحکام است که باعث شده این آلیاژ به یک  ماده بسیار عالی در انواع صنایع تبدیل شود. برای مثال در ساخت و ساز بیشترین میزان استفاده از آلیاژهای استیل را دارد که بیش از 50 درصد از استیل های تولید شده را در خود جای داده است.

می توانیم بگوییم که ورق های استیلی که در صنعت ساختمان به کار رفته نیز انواع بسیار متفاوتی داشته و هر ساختمان متناسب با نوع استفاده و مقدار فشار وارد شده  به آن از ورق استیل با کیفیت های مختلف بهره می برد. مقاومت در برابر ساییدگی، کشش و مقاومت در برابر خورده شدن سه ویژگی مهم این ورق ها برای استفاده در قسمت های مختلف صنعت ساخت و ساز به حساب می آیند. جاده ها، ساختمان ها، پل ها، سالن های سینما، استادیوم ها و همه و همه از ورق استیل با ترکیبات شیمیایی مخصوص به خود ساخته شده اند

معمولا  ورق استیل استفاده شده در صنعت ساختمان از فولاد با مقادیر کم کربن ساخته می شوند. استفاده از این نوع از ورق استیل خیلی آسان تر بوده و امکان فرم دادن  آنها نیز در اندازه های مختلف وجود دارد. اصلی ترین دلیل استفاده کم از کربن در این ورق استیل نیز حالت پذیر بودن این فلز می باشد.

Capture

انواع ورق استیل و کاربردهای ورق استیل

ورق استیل سری 200

آلیاژهای آستنیتی کروم، نیکل و منگنز عمده ترین عناصر تشکیل دهنده ترکیبات این نوع ورق استیل می باشد.این نوع ورق استیل از نوع آستنیتی بوده و یک نوع استیل ضد زنگ محسوب می شود.

ورق استیل سری 300

این نوع ورق استیل دارای قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا بوده و به آسانی شکل می گیرد و در صنایعی که نیاز به کارهای ظریف دارد مناسب است . از دیگر ویژگی های این نوع ورق استیل این است که به راحتی می توان عملیات جوشکاری را روی آن پیاده کرد و در مقابل ساییدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع ورق استیل مقاومت حرارتی بالایی داشته و تا دمای 2000 درجه فارنهایت مقاومت می کند. این نوع از ورق ستیل ها برای ساخت بدنه دودکش های صنعتی می تواند گزینه خوبی باشد

ورق استیل سری 400

این نوع استیل ها در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته اما در مقابل خوردگی تا حدودی ضعیف عمل می کنند. شکل گیری بالایی داشته و قیمت پایین تری دارند و برای ساخت قاشق و چنگال گزینه خوبی هستند یکی از استیل های این رده ورق استیل 420 می باشد.

ورق استیل 420:

ورق استیل 420  یک نوع استیل ضد زنگ است که در رده  فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی طبقه بندی می شود. این استیل از ویژگی سخت شدن برخوردار است و ترکیبی از یک مقاومت و استحکام بالا  به همراه مقاومت عالی در برابر خوردگی را در خود دارد. ورق استیل 420 از محدوده دمای 982 تا 1066 درجه سانتی گراد می تواند مقاومت داشته باشد  و همچین ضد خوردگی است. مواردِ استفاده ی ورق استیل 420 در جاهایی است که نیاز به استحکام و مقاومت بالایی داشته  و یا در محیطی که احتمال خوردگی در آن بالا است.

 

مقاومت به خوردگی ورق استیل 420:

ورق استیل 420 حاوی حداقل 11.5 درصد کروم در ترکیب شیمیایی ضد زنگ می باشد. بنابراین یک نوع فلز ضد زنگ بوده و به دلیل ویژگی محافظت از سطح در برابر اکسایش بیشتر، در برابر خورده شدن، اتمسفری، آب آشامیدنی و محیط های شیمیایی با خوردگی ملایم دارد، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. قرار گرفتن ورق استیل 420 در معرض کلریدها عموماً زمانی میسر خواهد بود که بلافاصله پس از مجاورت در چنین محیط هایی به خوبی تمیز کاری شوند. ورق استیل 420 در برابر اسیدهای آلی و معدنی رقیق مقاومت به خوردگی خوبی از خود نشان می دهد.

قیمت ورق استیل 420:

قیمت ورق استیل 420 به عوامل زیادی چون ضخامت، ابعاد، سطح و حجم تقاضا بستگی دارد و بر اساس هریک از آنها، قیمت ورق استیل تغییر می کند. این نوع استیل به دلیل اینکه عنصر نیکل ندارد، ارزان تر از دیگر استیل ها می باشد. قیمت ورق استیل 420 نازک ممکن است نسبت به انواع ضخیم بالاتر باشد که علت آن بیشتر بودن تقاضای استیل نازک در بازار در مقایسه با استیل ضخیم است. ورق استیل در ضخامت های پایین معمولاً استفاده بیشتری دارد و بیشترین خرید های عمده برای این نوع استیل انجام می شود.

استفاده از ورق استیل 420 در بنت استخوان:

ورق استیل 420 به دلیل نازک بودن و شکل پذیری بالایی که دارد در ساخت ابزار ظریف استفاده می شود. از جمله در صنعت پزشکی و ساخت ابزار اتاق عمل خیلی از لوازم پزشکی و پنس های اتاق عمل از ورق استیل 420 ساخته می شود.

 

معرفی بنت استخوان:

بنت استخوان ابزاری است که برای جراحی ارتوپدی استخوان های کوچک مانند مچ پا استفاده می شود  این وسیله یک کاربرد دور کننده و بالا برده دارد و در جراحی های شکستگی به کرات مورد استفاده قرار میگیرد. ورق استیل 420 به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و  مجاورت با مواد ضدعفونی دارد برای ساخت ابزار پزشکی بسیار مناسب است.

خرید ورق استیل 420:

با توجه به استفاده های بیشماری که از این نوع استیل در صنعت می شود، میزان خرید و فروش این نوع استیل نیز در بازار بسیار بالاست و معمولا صنعتگران تلاش می کنند بهترین و با کیفیت ترین نوع استیل را خریداری کنند. پیشنهاد ما مراجعه به گروه فلز کالا  https://felez.org/  است که سالهاست محصولات خود را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر