کد خبر: 137472
A

برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورد نیاز است؟

قبل از آنکه بدانید، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورد نیاز است؛ باید به‌پیش نیازهای این دوره‌ها نیز توجه نمایید. به دلیل پیچیدگی‌های موجود در آموزش کارشناسی خودرو مدرسان توصیه می‌کنند، علاقه‌مندان ابتدا مبانی مکانیک خودرو ارائه‌شده در دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را بگذرانند.

برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورد نیاز است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اگر تمایل دارید که بدانید برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ در این مطلب به‌طور کامل به این سؤال پاسخ می‌دهیم. با افزایش قیمت و مشخصات فنی خودروها توجه به سمت مشاغلی مانند کارشناسی خودرو که اطلاعات جامعی در مورد قسمت‌های مختلف خودرو عرضه می‌کنند، سیر صعودی یافته است. یک کارشناس خودرو بررسی‌های متفاوتی را از خودروها صورت داده و درنهایت در محاسبه قیمت خودروهای کارکرده توانمند است. به‌واقع سرفصل‌های آموزشی متعدد به کمک این کارشناسان آمده و وی را برای یک فعالیت حرفه‌ای و تخصصی تجهیز ساخته‌اند. حال باید پرسید به‌راستی برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ تا کارشناس مربوطه در صنف خود به‌عنوان یک فرد متبحر شناخته شود.

پیش‌نیازهای ورود به آموزش‌های کارشناسی خودرو:

قبل از آنکه بدانید، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ باید به‌پیش نیازهای این دوره‌ها نیز توجه نمایید. به دلیل پیچیدگی‌های موجود در آموزش کارشناسی خودرو مدرسان توصیه می‌کنند، علاقه‌مندان ابتدا مبانی مکانیک خودرو ارائه‌شده در دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را بگذرانند. درواقع کارشناسی خودرو مبحث بسیار مهمی است که بدون شناخت اصولی از خودرو موفقیت در آن چندان مقدور نمی‌باشد. در کارگاه‌های کارشناسی خودرو موضوعات مهمی چون فنی خودرو موردبحث قرار می‌گیرد. ازاین‌رو برای کارآموزانی که به مکانیک آشنایی چندانی ندارند، درک مطالب حجیم و سنگین کارگاه‌ها کار سختی به نظر می‌رسد. فنی خودرو شامل موضوعات متنوع و کلیدی است و کشف ایرادات این بخش از خودرو به‌راحتی میسر نیست.

اهداف مهم از آموزش درزمینه‌ی کارشناسی خودرو:

با تنوع موجود میان خودروها، امکانات و آپشن‌های آنها به‌جرئت می‌توان گفت، صنعت خودروسازی زمان اقتدار و عظمت خود را سپری می‌کند. ولی این تنوع موجود خریدوفروش این کالاهای لوکس و گران‌قیمت را سخت و سخت‌تر می‌کند. البته از دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها که به این بازار لطمه می‌زنند نیز نمی‌توان گذر نمود. تمامی این موارد سبب شده آموزش کارشناسی خودرو موردتوجه مسئولان این حوزه قرار گیرد. اهداف متفاوتی از این آموزش‌ها دنبال می‌شود که از آنها می‌توان به افزایش اطلاعات فنی، ارتقا سطح دانش در مورد وضعیت بدنه و اطلاع از شاسی و ستون‌ها اشاره نمود. البته به مدد این آموزش‌ها می‌توان اطلاعات اشخاص را در مورد سلامت قطعات، موتور، گیربکس و آپشن‌ها و درنهایت چگونگی محاسبه قیمت خودروها ارتقا داد. همین‌جا است که بسیاری می‌پرسند، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ تا هرچه سریع‌تر در سایه‌ی این کاروان آموزشی به بالاترین اطلاعات تجهیز و آماده شوند.

برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟

برای آنکه بهتر متوجه شوید، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ ما آموزش‌های ضروری این دوره را به چند دسته مجزا تقسیم‌بندی نموده‌ایم. بدین ترتیب درک زوایای مختلف این آموزش‌ها در چنین قالبی برایتان سهل‌تر می‌شود.

آموزش کارشناسی بدنه خودرو:

در این آموزش مدرسان به کارورزان نحوه به‌کارگیری ابزارهای سنجش دقیق رنگ بدنه را یاد داده و بدین ترتیب آنها را برای تشخیص نقاط آسیب‌دیده بدنه توانمند می‌سازند. درنهایت یک کارشناس آموزش‌دیده به دلیل دانش کافی و تجربه بالا به آسیب‌های شاسی، اتاق و قطعه تعویضی، ساختار رنگ خودرو، مراحل رنگ‌سازی و رنگ‌پاشی اشراف کامل دارد. به دلیل استفاده از تجهیزات دیجیتالی در تشخیص رنگ بدنه می‌توان به مالکان ضمانت‌نامه رنگ بدنه را ارائه داد. بدین ترتیب در حالت کلی می‌توان آموزش این بخش را منوط به بررسی کامل بدنه، سقف، ستون عقب و جلو، اطلاع از رنگ‌شدگی، طرز استفاده از دستگاه ضخامت سنج، صاف‌کاری و تشخیص خط و خش دانست.

آموزش کارشناسی فنی خودرو:

اطلاع از اشکالات بخش پیشرانه و فنی نیز ازجمله آموزش‌هایی است که کارشناسان آن‌ها را فراگرفته تا در حرفه‌ی خود به تبحر و تخصص بالا نائل شوند. در این مرحله کارآموزان با دستگاه دیاگ این عیب‌یاب قسمت‌های برقی خودرو و چگونگی کار آن آشنا شده و طریقه شناسایی کیفی و صحت عملکرد قطعات فنی خودرو را به مدد این دستگاه فرامی‌گیرند. همچنین آپشن‌های خودرو بسته به مدل آن نیز توسط دستگاه دیاگ تست اعتبار سنجی و کیفیت می‌دهند. بدین ترتیب در آموزش کارشناسی فنی، بررسی خودرو ازلحاظ سلامت موتور، تنظیم زوایای فرمان، سیستم کنترل پایداری، تجهیزات، گیربکس و آپشن‌ها و شناخت ایرادات تدریس می‌شود. از عمده کاربردهای دیاگ در بررسی قطعات فنی خودرو می‌توان به این موارد اشاره نمود:

  • کنترل پارامترهای زنده موتور و گیربکس

  • کالیبره کردن

  • ریست کردن

  • تعریف سوئیچ

  • خواندن کدهای خطای یونیت‌ها

  • یافتن ایرادات سنسورها و عملگرها

آموزش تخمین قیمت خودروها:

اگرچه کارشناسان خودرو توانایی بررسی اتومبیل‌های صفر موجود در نمایشگاه‌ها را نیز دارند، اما عمده کار آنها ارزیابی خودروهای کارکرده است. ازاین‌رو آموزش‌های این حوزه به چگونگی محاسبه کیلومتر خودروها و درنهایت اعلام قیمت متناسب با این کارکرد نیز می‌پردازد. با این رویکرد دانش‌آموختگان موظف به گذراندن دوره‌های عملی پس از اتمام دوره‌های تئوری نیز هستند. در این میان نقاط ضعف خود را متوجه و درصدد رفع آنها برمی‌آیند.

شرکت در دوره‌های آموزش کارشناسی خودرو برای چه کسانی مورد نیازه؟

22حال که دانستید، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ در این بخش مشخص می‌کنیم که این دوره‌ها برای چه افرادی سودمند است. اگر به یک کسب‌وکار پردرآمد می‌اندیشید این آموزش‌ها برای شروع یک کسب‌وکار شخصی پرسود بسیار راه گشا هستند. همچنین صاحبان نمایشگاه‌ها، فعالان حوزه خریدوفروش و علاقه‌مندان به بازارهای خودرو می‌توانند از این آموزش‌ها نهایت بهره را ببرند. حتی پس از گذران این دوره‌ها امکان استخدام در شرکت‌های کارشناسی و کارشناسی بیمه نیز وجود دارد.

همچنین شرکت در دوره های آموزش دیتیلینگ خودرو نیز جزو آموزش هایی است که پیشنهاد می شود حتما این دوره را هم بگذرانید.

مزایای شرکت در دوره‌های آموزش کارشناسی خودرو:

بسیاری که می‌پرسند، برای کارشناس خودرو شدن چه آموزش‌هایی مورده نیازه؟ قصد دارند در این اثنا به مزایای شرکت در این دوره‌ها نیز آگاه شوند. حضور در این دوره‌ها می‌تواند مزایای قابل‌توجهی و طولانی‌مدتی برای شرکت‌کنندگان داشته باشد که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

·یادگیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن:

با ورود به دوره‌های آموزشی قادر هستید، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مباحث مربوط به کارشناسی خودرو را در کوتاه‌ترین زمان باکیفیت‌ترین حالت ممکن فراگیرید. سطح کیفی این آموزش‌ها به‌گونه‌ای است که به‌محض اتمام دوره قادر هستید، فعالیت خود را به‌عنوان یک کارشناس زبده آغاز نمایید. بدین ترتیب تخصص بالای خود را به رخ رقبای کاری و مشتریانتان بکشید.

33

کسب گواهینامه معتبر:

آموزشگاه‌های معتبر توانایی ارائه مدارک تخصصی داخلی و حتی بین‌المللی را به علاقه‌مندان دارند. بدین ترتیب پس از تکمیل دوره به داوطلبانی که موفق به گذراندن کامل شده باشند، مدرک معتبر دانشگاهی اعطا خواهد شد. به مدد این مدرک حتی مجوز کار در دیگر کشورهای نیز برایتان صادر می‌شود. چراکه این مدارک به دو زبان فارسی و انگلیسی صادرشده و به همین دلیل هم در ایران و هم در خارج از مرزها مقبولیت بالایی دارند.

·استفاده از اساتید باتجربه:

اساتید حاضر در چنین مراکز آموزشی فقط به‌صورت تئوری مباحث را یاد نگرفته و تجربه کار عملی درزمینه‌ی کارشناسی خودرو را نیز دارند. ازاین‌رو می‌توانند تجربه‌های فراوان خود را در این زمینه در اختیار متقاضیان قرار دهند.

·امکان استخدام بعد از دوره

به دلیل ارتباط دائم مراکز کارشناسی خودرو با این آموزشگاه‌ها امکان استخدام بعد از گذران این دوره‌ها برای داوطلبان بسیار بالا است. چراکه این مراکز به‌منظور تکمیل کادر خود از میان هنرجویان این آموزشگاه‌ها به انتخاب و گزینش می‌پردازند. بدین ترتیب آموزشگاه‌ها همیشه فهرستی جامع از داوطلبان واجد شرایط خود را داشته و در صورت درخواست آن را ارائه می‌دهند. بدین ترتیب احتمال یافتن یک کار عالی و پردرآمد با حضور در این دوره‌ها بسیار بالا می‌رود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر