کد خبر: 138316
A

مشکلات رایج تویوتا کمری

تویوتا کمری محصولی لذت بخش می‌باشد که توسط خودروساز ژاپنی تویوتا تولید شده است. زمانی که این خودرو در دهه 1980 عرضه شد، اوج ویژگی‌های لوکسی که یک سدان می تواند دارا باشد را ارائه داد.

مشکلات رایج تویوتا کمری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تویوتا کمری محصولی لذت بخش می‌باشد که توسط خودروساز ژاپنی تویوتا تولید شده است. زمانی که این خودرو در دهه 1980 عرضه شد، اوج ویژگی‌های لوکسی که یک سدان می تواند دارا باشد را ارائه داد.

نسل قدیم کمری با ایرادات تولیدی بسیاری روبرو بود که موجب شکایت مصرف‌کنندگان این خودرو شد.

اما زمانی که این شرکت شروع به عرضه آخرین نسل تویوتا کمری کرد، علاقه مندان به خودرو در سراسر جهان نتوانستند جلوی حیرت خود را از دیدن فضای داخلی و بیرونی جادار، فوق العاده راحت و با طراحی شیک آن بگیرند.

از آنجایی که این وسیله نقلیه هنگام تجربه جاده با مشکل خاص و رایجی مواجه می‌شود، لازم است شما را از ایرادات یا عیوب این خودرو آگاه کنیم.

این امر ایمنی را تضمین نموده و نیز می‌توانید تصویر بهتری از اینکه کدام مدل تویوتا کمری را خریداری نمایید بدست آورید.

سرمایه‌گذاری در یک سدان لوکس همیشه ارزش دانش قبلی در مورد نکات منفی آن را دارد. در این مقاله برخی از آن‌ها را فهرست کرده ایم مشکلات رایج تویوتا کمری

مشکلات رایج تویوتا کمری چیست؟

هر خودرویی دارای ایرادات و عیوب تولیدی خاصی است. اما در مورد تویوتا کمری، شکایات واقعاً بی‌پایان است. در اینجا ما به مشکلات رایج تویوتا کمری می‌پردازیم: ( جهت تهیه لوازم یدکی تویوتا کمری به سایت اینفویدک مراجعه کنید )

1. موتور بیش‌ازحد سوخت مصرف می‌کند

اگرچه ممکن است سازنده خودرو همیشه به آن اعتراف نکند،موتورهای کمری سوخت بسیار بیشتری نسبت به سایر خودروهای لوکس در همان سطح قیمت مصرف می‌کنند . این مشکل مربوط به  ایراد رینگ‌های پیستون است که باعث می‌شود موتور مقدار زیادی بنزین بسوزاند.

2. ایراد ذوب شدن داشبورد خودرو

این ذوب شدن داشبورد خودرو مشکلی رایج در بسیاری از خودروها با نام تجاری تویوتا است. طبیعتاً تویوتا کمری نیز این مشکل را دارد.

خوشبختانه این شرکت مشکل فوق را تشخیص داده و تضمین داده که هر نوع آسیب دیدن داشبورد را  گارانتی نماید.

درنهایت پس از شکایت‌های متعدد، خودروسازان مجبور به تمدید قرارداد برای تمامی مالکان خودرو شدند. سال 2003 و قبل از آن شاهد این مشکل در مقیاس وسیع بودیم.

پلاستیک بکار رفته باعث ترک خوردن داشبورد شده و ماده چسبنده‌ای از ترک‌ها بیرون آمد. این ماده به‌قدری براق بود که با کور کردن چشم راننده باعث بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شد.

داشبوردها در برابر آفتاب و رطوبت مقاوم نبودند. بااین‌حال، مدل‌های جدید به محافظت بهتر در برابر آفتاب و رطوبت مجهز شده‌اند.

3. ایراد در شتاب

به گفته بسیاری از دارندگان تویوتا کمری، وسیله نقلیه به‌طور ناگهانی شروع به شتاب گرفتن کرده و باعث نگرانی در مورد ایمنی در جاده می‌شود.

اگرچه تویوتا توجهی به این ایرادات جدی توجه ندارد، اما دلیل قابل‌توجهی برای نگرانی هر صاحب خودرو است.

آن‌ها دلیل این مشکل را استفاده نادرست از پدال و نابلدی راننده می‌دانند. نسل پنجم کمری‌ها  (2002 تا 2006)  بیشتر در معرض این ایراد در شتاب هستند .

4. ایراد در کاهش سرعت

به‌غیراز مشکلات شتاب که خودرو با آن روبروست، ایرادات خاصی در کاهش سرعت نیز دارد. گزارش شده است که این خودرو به‌طور ناگهانی و بدون هیچ هشدار قبلی متوقف می‌شود.

نه‌فقط شتاب، ایراد در کاهش سرعت نیز وقتی ایمنی برای شما بی‌نهایت مهم باشد نقطه‌ضعفی قابل‌توجه است

5. سیم‌کشی الکتریکی که موجب جذب جوندگان می‌گردد

ازآنجایی‌که سیم‌های برق با مواد سازگار با محیط‌زیست پوشانده شده‌اند، جوندگان، کابل‌ها را برای جویدن جذاب یافته و از بین می‌برند. تقریباً غیرممکن است که فضای داخلی را از این مشکل عجیب‌وغریب در امان نگه دارید.

6. ایراد در باتری

باتری باعث از دست دادن ناگهانی انرژی الکتریکی و درنتیجه آتش‌سوزی می‌شود. این نقص مرگبار، زمانی که شما قصد دارید برای خرید یک تویوتا کمری جدید اقدام کنید می‌بایست در نظر گرفته شود.

7. تهویه هوای نامطبوع

شما به‌راحتی روی صندلی راحت یک سدان لوکس می‌نشینید و ناگهان این بوی بد، نفس شما را می‌گیرد.

مقصر فضای داخلی نه‌چندان مناسب  نیست، بلکه مشکل در کولرگازی بدبوست که هوای داخل کابین را نامطبوع می‌کند.

اگرچه شرکت خودروسازی این مشکل را قبول دارد، اما راه‌حل مفیدی برای این معضل جدی ارائه نکرده است. بوها همچنین ممکن است از تهویه ضعیف و مسدود شدن لوله‌های تبخیر ناشی شده باشند.

8. اختلال در پژواک درحالی‌که شما در حال تماس هستید

به لطف اختراع تماس‌های بلوتوثی، می‌توانید درحالی‌که پشت فرمان هستید با عزیزانتان صحبت کنید.

اما زمانی که تماس شما به دلیل پژواک صدای بلوتوث، تماسی باکیفیت نیست، ممکن است توجه شما از رانندگی به اختلالات مداوم ناشی از این پژواک‌ها منحرف شود.

بااین‌حال، برای رسیدگی به این مشکل، خودروساز راه‌حلی دارد: هنگام دریافت یا شروع تماس، باید صدای دستگاه را بالا ببرید. اما بسیاری از دارندگان تویوتا کمری می‌گویند که این کار راه‌حل مناسبی برای حل این مشکل نیست.

9. معضل لجن

معضل لجن برای دارندگان نسل چهارم تویوتا کمری، که بین سال‌های 1997 تا 2001 تولید شده‌اند آشنا است.

نسل‌های بعدی نیز مشکل لجن را داشتند، اما به‌تدریج خودروساز روی یافتن راه‌حل واقعی برای این مشکل تمرکز کرد.

مشکل لجن روغن این است که با غلیظ شدن روغن‌موتور، اصطکاک‌ها را افزایش می‌دهد و درنتیجه باعث خرابی زودرس موتور می‌شود.

از خرید کمری کدام سال باید اجتناب کرد؟

تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان­های لوکس قابل‌اعتماد است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود. این خودروی لوکس مقرون‌به‌صرفه نیز دارای کاستی‌هایی است.

درعین‌حال، جدیدترین مدل‌های تویوتا کمری هم ازنظر طراحی داخلی و هم ازنظر طراحی بیرونی چشمگیر بوده و موتورها نیز بهبود یافته‌اند.

با هر نسخه جدید کمری، می‌توانید به ویژگی‌های جالب و فوق مدرن امیدوار باشید که واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری در یک سدان را دارند.

بااین‌حال، در نسخه‌های قدیمی‌تر، مسائل خاصی وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده از مدل قدیمی تویوتا کمری یا دست‌دوم، آن‌ها را در نظر داشته باشید.

مشکل اینجاست که شما قصد دارید خودرویی دست‌دوم با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری نمایید. اگر این خودرو در شرایط ایدئال باشد، ارزش خرید یک وسیله نقلیه قدیمی را دارد.

اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک ماشین دست‌دوم تهیه کنید، به هشداری باید توجه نمایید. سال‌های تولید خاصی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید تا آگاهانه حداکثر ارزش را از خرید خودرویی دست‌دوم به دست آورید.

اگر در هنگام خرید خودروی قدیمی، قابلیت اطمینان بالاترین اولویت را برای شما دارد، باید از خرید مدل‌های تویوتا کمری سال‌های 2007، 2008 و 2009 خودداری کنید.

اگرچه ممکن است این مدل‌ها قیمت بسیار پایینی داشته باشند، اما ممکن است مجبور شوید یک سوراخ در جیب خود ایجاد کنید تا آن را به حالت استاندارد برای رانندگی برگردانید.

حالا حتماً تعجب می‌کنید که چرا  باید از خرید کمری تولیدشده در این سال‌ها اجتناب کنید؟  خوب، اولاً، موتور بیش‌ازحد سوخت مصرف می‌کند. ثانیه، هزینه نگهداری کلی آن نیز بسیار زیاد است.

مشکلات گیربکس تویوتا کمری:

تویوتا کمری دائماً در تلاش است تا کاستی‌هایی را که با آن مواجه است بهبود بخشد. حتی با ابتکارهای تدریجی، خودرو باز هم بدون مشکل نیست.

یکی از مسائل مهمی که خودروهای ژاپنی با آن مواجه هستند، مشکلات گیربکس است. این امر به‌طورجدی بر عملکرد کلی خودرو تأثیر می‌گذارد.

مدل‌های سال‌های تولید  2000 به بالا مشکلات خاصی در گیربکس دارند.

گیربکس‌های معیوب باعث شکایت مصرف‌کنندگان می‌شود و آن‌ها را از خریدهای بعدی این خودروی سواری بازمی‌دارد.  مشکلات گیربکس که بیشتر گزارش شده است:

  1. گیربکس اغلب از دنده خارج شده و باعث اختلال در شتاب می‌شود. نه‌تنها شتاب، بلکه کاهش سرعت نیز تحت تأثیر این خطاها می‌باشد. در حین رانندگی با این خودرو ممکن است با حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی مانند توقف بدون هشدار و پرش‌های ناگهانی با فشردن پدال گاز مواجه شوید.
  2. دنده بدون هیچ‌گونه کنترلی از سوی راننده خودرو شروع به تعویض می‌کند. این تعویض دنده اتوماتیک باعث نگرانی هر کاربر خودرو می‌شود که ایمنی مسافران داخل خودرو و سایر وسایل نقلیه‌ای که ممکن است خودرو به‌طور غیرقابل‌پیش‌بینی به آن‌ها برخورد کند، برایش مهم است.
  3. یکی دیگر از معایب مهم گیربکس این خودرو، پیچیده بودن تعویض دنده است. به گفته رانندگان، هر زمان که بخواهند دنده را تعویض کنند، خودرو شروع به لرزیدن می‌کند.
  4. دنده‌های این خودروی لوکس به‌قدری کند است که رسیدن آن به حالت رانندگی کامل چند دقیقه طول می‌کشد. حتی زمانی که موتور شروع به تخلیه باک بنزین کند، خودرو شروع به کار نخواهد کرد.

این مشکلات گیربکس منجر به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن عملکرد و سرعت خودرو می‌گردد.

پس از آگاهی از همه این مشکلات، نه‌تنها طرفداران پرشور، بلکه مالکان معمولی خودرو نیز برنامه خرید خود را به حالت تعلیق درمی‌آورند و به سراغ خودرویی کمی گران‌قیمت با گیربکس و تعویض دنده بهتر می‌روند.

جمع‌بندی

مانند هر سدان خانوادگی، تویوتا کمری نیز دارای کاستی‌های خاص خود است. ازآنجایی‌که خودرو دائماً بر روی عیوب خود، کار کرده و ویژگی‌های خود را مبتکرانه بهبود بخشیده است، این خودروی سواری از خانواده تویوتا یک وسیله نقلیه لوکس است که تمام نیازهای سفر شما را برآورده می‌کند. همچنین اگر نیاز به تهیه لوازم و قطعات یدکی تویوتا نظیر تویوتا کمری داشتید به سایت www.infoyadak.ir مراجعه نمایید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر