کد خبر: 138435
A

چه نوع شیشه ای برای سقف شیشه ای استفاده می شود؟

شاید بتوان گفت تاریخچه سقف های متحرک به حدود ۷۰ سال گذشته برمی گردد جایی که دیوید میلر برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ اولین سقف متحرک برقی با قابلیت کنترل از راه دور را اختراع کرد.

چه نوع شیشه ای برای سقف شیشه ای استفاده می شود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شیشه های ایمنی چند لایه اغلب برای شیشه های سقف توصیه می شود، اگرچه شیشه های مقاوم برای برخی از کاربردهای شیشه های سقفی کافی است.

WhatsApp Image 2022-08-30 at 3.48.35 PM

آیا سقف های شیشه ای ایده خوبی هستند؟

سقف های شیشه ای یکی از موثرترین راه ها برای ورود نور طبیعی به فضا هستند. سقف های شیشه ای با ارائه یک پورتال به آسمان از مستقیماً بالا (و نه در زاویه افقی، مانند پنجره)، فضاهای داخلی را با نور طبیعی پر می کنند.

چگونه سقف متحرک شیشه ای درست می کنید؟

 مرحله 1: سایت (فضای کار ) را آماده کنید.

مرحله 2: قاب سایبان را بسازید.

مرحله 3: ریل ها را روی قاب قرار دهید.

مرحله 4: دانه های لعاب را آماده کنید.

مرحله 5: قاب شیشه ای را وصل کنید.

مرحله 6: شیشه را در نورگیر نصب کنید.

مرحله 7: نورگیر خود را تمام کنید.

ضخامت شیشه برای راه رفتن روی آن چقدر باید باشد؟

WhatsApp Image 2022-08-30 at 3.48.17 PM

 کف های شیشه ای به شیشه های لمینت مقاوم نیاز دارند. هر چیزی کمتر از آن برای راه رفتن ناامن خواهد بود. ضخامت مورد نیاز بسته به اندازه هر پانل متفاوت است، اما 50 میلی متر معمول است

سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه ای ایدی از بشر که همانا سقف شفاف بود را عملی نمود . سقف شیشه ای جمع شونده به خاطر ویژه گی ذاتی خود داری ساختاری متشکل از شیشه های نشکن و مقاوم با قدرت عبور نور فراوان می باشند . 

سقفهای متحرک شیشهای به مانند سقف های متحرک استخری دارای سازه ای بسیار قدرتمند میباشند . تایل ها وبلوک های مقاوم و نشکن ازجمله متریال های مهم این سازه هستند .

مختصری در مورد سقف های شیشه ای متحرک :

شاید بتوان گفت تاریخچه سقف های متحرک به حدود ۷۰ سال گذشته برمی گردد جایی که دیوید میلر برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ اولین سقف متحرک برقی با قابلیت کنترل از راه دور را اختراع کرد

سقف اسکای لایت چیست ؟

 اسکای لایت  همانطور که از نامش پیداست سقفی است شفاف شیشه ای که گاهی شیشه و گاهی از پلی کربنات ساخته شده  است با توجه به اینکه در این بخش به شکل طبیعی و با استفاده از نور خورشید روشنایی استفاده خواهد شد، این نکته مهم است که از ملزمه ی شفافی همچون شیشه و پلی کربنات استفاده شود. 

مشخصات سقف های متحرک

  • از سازه های سبک و آلومینیوم تقویت شده در آن به کارمی رود. مقاومت سازه در مقابل پوسیدگی و زنگ و زدگی . رنگ سازه های سقف متحرک از رنگ پودری الکترواستاتیک در رنگ های متنوع.

  • این نوع سقف ها در مقابل بادهای شدید و بار برف تا 85 کیلوگرم بر متر مربع را مقاوم هستند.

  • کاملاً آب بندی شده و سیستم تخلیه آب دارد.

  • این نوع سازه به دلیل سبک بودن قابلیت این را دارد که در ساختمان های قدیمی نیز بکار رود.

  •  این نوع سازه نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد.

کار برد سقف متحرک شیشه ای:

سقف جمع شو سقفی است که بنا به نوع طراحی و به خواست و اراده انسان قابل باز یا بسته شدن باشد سقف های جمع شونده متحرک در سکونتگاه ها رستوران ها و کافه ها مراکز شنا و پارکینگ، تراس سایر اماکن بنا به نوع نیاز با توجه به اینکه تمایل به استفاده از فضای باز وجود داشته باشد تقسیم بندی می گردند.یکی دیگر از کاربرد های این نوع سقف ها این است که اگر بخواهیم قسمتهایی از خانه را تبدیل به پاسیو کنیم و یا بخواهیم حیاط سرپوشیده ای داشته باشیم بسیار ایده ی جالب و خلاقانه ای است. 

سقف های شیشه ای در چه اندازه هایی ساخته می شوند:

اشکال و اندازه ها سقف های متحرک بنا به نوع استفاده به صورت گنبد یا سطحی صاف و مسطح یا الرقص میباشند یک محل اقامت می تواند بین ۳ تا ۵ اسلاید سقف جمع شونده وابسته به هم داشته باشد البته فضای محل در تعداد اسلاید های سقف متحرکتاثیر ویژه ای دارد به عنوان نمونه یک سالن اجلاس بین ۵۰ تا ۱۰۰ اسلاید می تواند داشته باشد در حالی که یک سقف مبارکه پارکینگ حدوداً دو یا سه اصلاح دارد.مزیت سقف متحرک شیشه ای:این گونه سقف ها به ما این امکان را می دهد که از مناظر زیبای بیرون مثل دیدن درختان آسمان باران و برف نور زیبای خورشید و رنگین کمان و برگریزان فصل پاییز .پرواز پرندگان و همه ی زیبایی های هستی لذت ببریم.معایب سقف های شیشه ای هرچند مزایای این سقف ها بیشتر از معایب آن می باشد اما بد نیست که معایب آن را نیز بدانیم چرا که بهتر می توانیم تصمیم به اقدام احداث چنین سقفی کنیم. و متوجه می شویم که کجا ها بیشتر کاربرد دارد ونا دانسته دست به اقدامی غلط نزنیم.-         یکی از معایبی که می‌توان برای سقف‌های شیشه‌ای عنوان کرد می توان به کثیف و کدر شدن شیشه ها به مرور زمان بر اثر ‌گرد‌وغبار ‌و‌بارندگی‌به‌جا‌می‌ماند‌ و دیگر نمی توان به خوبی از فضای بیرون بهرخ ببریم و بهتر ببینیم . وتمیز‌شدن‌آنها‌کار‌مشکلی‌است .-         یکی دیگر از معایب شیشه های استفاده شده در سقف اتوماتیک این است که وزن سنگینی دارند و باید از وزن استاندارد خود خارج نشود.-         اگر کف این نوع فضاها از چوب باشد بر اثر تابش شدید خورشید ممکن است باعث آتش سوزی شود. و یا گرمای نور شدید خود خورشید ممکن است در بعضی از ساعات روز آزار دهنده باشد.

 

چرا از سقف شیشه ای استفاده می کنیم؟

  •  برای استفاده و لذب بردن از فضای بیرون و طبیعت مثل درختان آسمان و مناظر زیبا

  •  استفاده از نور بیشتر

  •   ورود هوای تازه به درون فضا

 سقف های شیشه ای متحرک چگونه باز و بسته می شوند؟ 

این نوع از سقفها به صورت کشویی باز و بسته می شوند. چه سیستمی در سقف های شیشه ای استفاده شده است؟

سقف متحرک سالن های ورزشی سالن های ورزشی بنا به جغرافیایی که در آن واقع شده اند می توانند، از سبکهای جمع شده استفاده کنند. بعضی از سالن های ورزشی در هوای سرد و بعضی از آنها در هوای گرم واقع شده اند. در هر حال برای حفظ سرمایش و گرمایش کاربرد فراوانی دارند.این امکان باعث سهولت تماشاگران ایجاد شرایط مطلوب تر برای دیدن مسابقات ورزشی پدید می‌آورد.یکی دیگر از اهداف استفاده از این نوع سقف ها به خاطر رشد چمن های طبیعی و یا حفظ آنها بوده است .اولین استادیوم با امکان سقف جمع شونده نام این استادیوم سیبیل آرنا می باشد که در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است این نخستین مکان ورزشی با قابلیت اسکان ورزشکاران و تماشاگران بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر