کد خبر: 138829
A

خواص روغن کرچک برای ریشه مو

روغن کرچک یک روغن کاملا طبیعی می باشد که از گیاه کرچک گرفته می شود. این گیاه در کشورهای آمریکا، هند، چین و آفریقا یافت می شود.

خواص روغن کرچک برای ریشه مو

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیا خبر داشتید که روغن کرچک برای ریشه مو مفید است؟ آیا می دانید روغن کرچک باعث تقویت موهای سر می شود؟ آیا از فواید روغن کرچک اطلاع دارید؟ اگر دوست دارید تا بدانید کرچک چه کاری برای موهای شما انجام می دهد، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

روغن کرچک یک روغن کاملا طبیعی می باشد که از گیاه کرچک گرفته می شود. این گیاه در کشورهای آمریکا، هند، چین و آفریقا یافت می شود.

روغن کرچک به رنگ زرد است و شفافیت خاصی را دارد؛ علاوه بر این غلظت زیادی را نیز دارد، به سبب همین غلظت بالا نمی توان به تنهایی از آن استفاده کرد.

این روغن مصرف خوراکی ندارد اما به سبب فواید بی شماری که دارد، با دیگر روغن ها می تواند ترکیب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن کرچک برای ریشه مو مفید است اما این تنها خاصیت کرچک نیست چرا که این روغن خواص دارویی بسیاری دارد و با استفاده از آن می توان بیماری های مختلفی را نیز درمان کرد.

کاربردهای کرچک

اگر پوست شما دارای لک می باشد و درمان های مختلف را برای از بین بردن لک های خود امتحان کرده اید اما جواب نگرفته اید؛ ناراحت نباشید چرا که روغن کرچک در کنار شماست. یکی از مهم ترین خاصیت هایی که روغن کرچک دارد، از بین بردن لک های پوستی می باشد. کافیست به صورت روتین از این روغن استفاده نمایید تا بعد از مدتی لک های صورت شما از بین بروند.

کاربرد بعدی روغن کرچک را می توان تقویت و ترمیم ریشه موها دانست. ریزش مو یکی از مشکلات عادی این روزها به حساب می آید. ریزش موها می تواند علت های مختلفی داشته باشد. با استفاده از روغن کرچک می توان تا حد زیادی مانع این ریزش شد.

5555

شاید کم تر کسی به این موضوع پرداخته باشد که روغن کرچک می تواند باعث ایجاد رطوبت در پوست شود. ترکیبات این روغن می تواند باعث شود تا شما پوستی صاف و یک دست داشته باشید.

یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای مو این است که موها را ضخیم تر می کند. روغن کرچک جهت رشد و  همچنین ضخیم کردن ساقه مو بسیار مفید می باشد. اگر شما به صورت منظم از روغن کرچک استفاده کنید  می ‌توانید موهایتان را ضخیم تر و نرم تر نمایید.

پاکسازی منافذ پوست نیز از دیگر مزایایی می باشد که می توان به آن اشاره کرد. در طول روز گرد و غبارهای مختلفی روی پوست می نشینند. این گرد و غبار ها به مرور زمان می توانند باعث شوند تا پوست صورت شما آسیب ببیند و کدر شود. برای جلوگیری از این امر کافیست شب ها قبل از خواب پوست خود را به وسیله این روغن شستشو دهید.

چگونه می توانیم از کرچک استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد روغن کرچک غلظت بالایی را دارد. برای این که بتوان این روغن را مصرف کرد، نیاز است تا رقیق شود. برای رقیق کردن کرچک کافیست آن را با دیگر روغن ها مانند روغن نارگیل، روغن بادام و یا روغن زیتون ترکیب کنید.

نکته بسیار مهمی که باید همواره به آن توجه کنید این است که روغن کرچک تاریخ انقضا دارد و بعد از 6 ماه به هیچ وجه از آن استفاده نکنید؛ چرا که در صورت استفاده بعد از این مدت معین نه تنها هیچ خاصیتی نخواهد داشت بلکه ممکن است اثری سوء را روی پوست شما داشته باشد.

عوارض روغن کرچک

از آن جایی که روغن کرچک یک روغن طبیعی است خیلی بعید است که عوارضی داشته باشد. در برخی موارد اما دیده شده بعضی از افراد بعد از استفاده از این روغن دچار حساسیت، کهیر پوستی، قرمز شدن پوست و... می شوند. برای این که بدانید به این روغن حساسیت دارید یا خیر کافیست چند قطره از این روغن را بر روی بازوی خود بریزید و کمی منتظر بمانید تا ببینید آیا شما هم به این روغن حساسیت دارید یا خیر.

کلام آخر 

روغن کرچک برای ریشه مو یک عنصر ضروری به حساب می آید چرا که به وسیله آن می توان داشتن موهایی زیبا را تجربه کرد. روغن کرچک دارای مزیت های بی شماری برای پوست صورت و بدن می باشد که می توان از آن استفاده کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر