کد خبر: 139215
A

چرا چسب سیلیکات سدیم، بهترین وکاربردی ترین نوع چسب می باشد؟

چسب سیلیکات سدیم گزینه ای مناسب جهت رنگ و پوشش محصولات صنعتی می باشد. تعمیرکاران خودرو نیز از این چسب جهت پر نمودن درزهای سرسیلندر استفاده می نمایند. شیوه کار آنها بدین صورت است که چسب را درون رادیاتور می ریزند و با گردش آب این چسب به سرسیلندر می رسد.

چرا چسب سیلیکات سدیم، بهترین وکاربردی ترین نوع چسب می باشد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چرا چسب سیلیکات سدیم، بهترین وکاربردی ترین نوع چسب می باشد؟

ویژگی های چسب سیلیکات سدیم

علل مختلفی سبب کاربرد گسترده چسب سیلیکات سدیم در صنایع گوناگون شده است. بعضی از این علل عبارتند از:

  • نیروی چسبندگی بالا
  • قدرت نفوذ فوق العاده در سطوح
  • مقاومت مناسب در دماهای بالا و سازگاری با محیط زیست.

 همچنین این چسب به علت قیمت مناسب می تواند جایگزین خوبی برای لاتکس و چسب های دیگر باشد. ویژگی مهم دیگر این نوع چسب، مقاومت فوق العاده آن در برابر آب و شرایط نامناسب جوی می باشد‌. ضمنا در صورتی که از این چسب در سطوح فلزی استفاده گردد، از زنگ زدگی این سطوح محافظت می نماید. استفاده آسان و ماندگاری بالا از دیگر ویژگی های مهم چسب های سیلیکات سدیم می باشد که سبب کاربرد وسیع آن در صنایع مختلف شده است.

مشخصات چسب های سیلیکات سدیم

چسب سیلیکات سدیم، ترکیبی معدنی با فرمول Na2SiO3 می باشد و شکل ظاهری آن به صورت گرانول، جامد شفاف بی رنگ یا پودری سفید رنگ می باشد.

کاربردهای چسب سیلیکات سدیم

دامنه کاربرد و میزان فروش چسب سیلیکات این چسب فوق العاده، بالاست و در صنایع مختلف جهت کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

این چسب در صنعت مهمی نظیر پتروشیمی، صنعت کاغذسازی و صنعت منسوجات کاربردهای فراوانی دارد. در حوزه آرایشی و بهداشتی، جهت تولید انواع صابون استفاده می شود.

در صنعت تاسیسات جهت کنترل ساییدگی و خوردگی لوله های آب کاربرد دارد. فرمول بندی مینا و لعاب نیز کاربرد این چسب در صنایع دستی می باشد.

صنعت ساختمان نیز از دیگر حوزه های کاربرد چسب مذکور بوده و در تولید سیمان ماده ای مهم و حیاتی است. جالب است بدانید اگر مقدار اندکی از این چسب به سیمان افزوده شود، از ترک خوردن بتن جلوگیری خواهد شد.

چسب سیلیکات سدیم گزینه ای مناسب جهت رنگ و پوشش محصولات صنعتی می باشد. تعمیرکاران خودرو نیز از این چسب جهت پر نمودن درزهای سرسیلندر استفاده می نمایند. شیوه کار آنها بدین صورت است که چسب را درون رادیاتور می ریزند و با گردش آب این چسب به سرسیلندر می رسد.

 

سیلیکات سدیم ماده پایه در تولید چسب سیلیکات سدیم می باشد

01023

وقتی دما به حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ درجه سانتیگراد می رسد، این چسب آب خود را از دست می دهد. با از دست دادن آب به عنوان چسبی قدرتمند، درزهای سرسیلندر را پوشش داده و آن را عایق می نماید. لذا تعمیرکاران به منظور حل معضل روغن ریزی در خودرو، این چسب را مورد استفاده قرار می دهند. ساخت قالب های ریخته گری، پایدارسازی پراکسید و شناورسازی کانه از دیگر کاربردهای این ماده هستند.

روش تولید چسب های سیلیکات سدیم

پایه اصلی چسب سیلیکات سدیم، پودر سفید رنگی تحت عنوان سیلیکات سدیم می باشد. پودر مذکور قابلیت حل شدن خوبی در آب داشته و پس از حل شدن آن، محلولی قلیایی به وجود می آید. سیلیکات سدیم از ترکیب دو عنصر Sio2 و Na2Co3 حاصل می گردد و دارای سه جزء اصلی است: اولین جزء سیلیسیم است که به عنوان مهمترین جزء آن شناخته می شود. بخش قلیایی این ترکیب نیز سدیم اکسید است و بخش دیگر آن آب می باشد. اگر اسامی نظیر آب شیشه یا شیشه مایع به گوشتان خورد، منظور همان سیلیکات سدیم است.

نحوه خرید چسب سیلیکات سدیم

پیش از توضیح در خصوص نحوه خرید چسب سیلیکات، لازم است توضیحاتی در زمینه علت لزوم خرید از منابع معتبر داده شود‌. وقتی مشتری خرید خود را از منابع ناشناخته انجام می دهد، ممکن است محصولی را دریافت نماید که فاقد استانداردهای حداقلی باشد. لذا علاوه بر اینکه خودش متضرر می گردد، زمینه بی اعتمادی نسبت به برندهای معتبر و مشهور را نیز فراهم می آورد. با توجه به نوع کاربردهایی که برای چسب ذکر گردید، این موضوع در خصوص خرید چسب دارای اهمیت دو چندان می باشد.

یکی از کمپانی های فعال در زمینه فروش انواع چسب سیلیکات سدیم، شرکت صنایع سیلیکات ایران می باشد. این شرکت معتبر و با تجربه قادر است تمامی نیازهای مشتریان را فراهم نموده و محصولی با کیفیت در اختیار آنان قرار دهد. این چسب تنها یکی از محصولات شرکت مذکور می باشد. جهت تامین انواع سیلیکات سدیم مایع و جامد، همچنین سیلیکات پتاسیم به صورت مایع و جامد می توانید به این شرکت معتبر، اعتماد نمایید. ضمنا کارشناسان این شرکت نیز جهت ارائه مشاوره های تخصصی پاسخگوی شما می باشند.

https://iransilicate.com

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر