کد خبر: 139250
A

بهترین و سریع ترین روش پاکسازی پوست برای درمان لک صورت

لکه های پوستی برای همه خانم ها ناخوشایند است و اعتماد به نفس آن ها را می گیرد. اگر شما هم لکه های پوستی دارید و دنبال یک روش سریع برای برطرف کردن آن هستید ما اینجاییم که به شما کمک کنیم.

بهترین و سریع ترین روش پاکسازی پوست برای درمان لک صورت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لکه های پوستی برای همه خانم ها ناخوشایند است و اعتماد به نفس آن ها را می گیرد. اگر شما هم لکه های پوستی دارید و دنبال یک روش سریع برای برطرف کردن آن هستید ما اینجاییم که به شما کمک کنیم.

در این مطلب ما انواع روش های پاکسازی پوست لکه دار و درمان های قوی برای آن را به شما معرفی می کنیم.

 

5گ5

سریع ترین راه درمان  لک صورت چیست؟

اگر می خواهید لک های صورت خود را درمان کنید دو روش به شما پیشنهاد می دهیم.

  • روش های خانگی
  • روش های پزشکی

در نظر داشته باشید که روش های خانگی به زمان بیشتری نیاز دارند ولی روش های پزشکی سریع تر به جواب می رسید.

راه های پزشکی برای درمان لک صورت

پاکسازی پوست در کلینیک توسط متخصصین و تکنسین های دارای مدرک بهداشت و درمان انجام می شود. در این نوع پاکسازی به صورت عمقی پوست را تمیز می کنند.

پمادها و کرم های روشن کننده

پمادها و کرم های روشن کننده یک سری مواد دارند که باعث روشن شدن پوست صورت می شوند.  مدت استفاده از این کرم ها بسته به نوع پوست صورت باید چند ماه استفاده شود تا لکه های پوستی را کمرنگ کند.

کرایوتراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی روشی است که با استفاده از گاز نیتروژن مایع انجام می شود. درمان در این روش به این صورت است که در نواحی تیره صورت به مدت 2 الی 3 دقیقه صورت می گیرد و پوست را روشن می کند.

4684

لایه بردار شیمیایی

لایه بردارهای شیمایی مانند لایه بردارهای خانگی نیستند و بهتر است در کلینیک مورد استفاده قرار گیرند.

 لایه بردار شیمایی، لایه های مرده پوست و آسیب دیده را از بین می برد که در نتیجه آن لایه ای تازه روی پوست قرار می گیرد. این لایه بردارها به طور قابل توجهی لکه های پوستی را کاهش می دهند. از رایج ترین روش ها می توان به اسید تراپی پوست با اسید سالیسیلک و گلیکولیک اشاره کرد.

میکرودرک ابریژن

میکرودرم یک دستگاه است که با سطح پوست تماس پیدا می کند و با فشار تنظیم می شود. این دستگاه لایه خارجی پوست را از بین می برد و باعث تولید کلاژن و درنتیجه روشن شدن پوست و محو شدن لکه های پوستی می شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از راه های درمان لک صورت است. این دستگاه دارای سوزن های بسیار ریزی است که وارد پوست می شود که در نتیجه آن باعث ترمیم و کلاژن سازی پوست می شود.

لیزر co2

یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن لکه صورت استفاده از لیزر است. اشعه های لیزر باعث تحریک پوست برای ساخت کلاژن می شوند که در نتیجه آن علاوه بر از بین بردن لکه های پوستی باعث جوانسازی پوست نیز می شوند.

توجه داشته باشید که تورم ناشی از استفاده از لیزر، 4 الی 7 روز است و در مدت درمان با آن باید تا دو ماه از نور مستقیم آفتاب آن خودداری کنید.

ویتامین C

ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی کلاژن سازی پوست را تحریک کند، سلول های آسیب دیده را ترمیم و همچنین جای لک را روشن کند.

ویتامین C را می توان به چند صورت مصرف کرد؛ یا به صورت قرص میل بنمایید یا به صورت سرم روی پوست بمالید. اگر می خواهید زود به نتیجه برسید سریع ترین روش ترکیب سرم با میکرونیدلینگ است.

ذذع

روش های خانگی از بین بردن لک صورت

استفاده از روش خانگی فقط به صورت سطحی پوست را تمیز می کند. برای نتیجه گیری از روش های خانگی بهتر است این کار را مداوم انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ژل آلوئه ورا

 آلوئه یک پاک کننده قوی پوست است. این گیاه دارای ماده ای به نام پلی ساکارید است که به رشد سلول های جدید پوست کمک می کند.

نحوه استفاده: یک آلوئه را برش دهید. ژا آن را روی ناحیه ای پوست که مدنظرتان است قرار دهید و به مدت یک الی دو دقیقه ماساژ دهید سپس اجازه دهید تا ده دقیقه روی پوست باقی بماند. برای نتیجه بهتر این روش را هر روز اجرا کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای آنزیم هایی است که تیرگی و لکه های پوستی را از بین می برد و پوست را یک دست می کند.

نحوه استفاده: سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بعد از ده دقیقه آن را بشویید. برای جوابدهی بهتر است دو بار در هفته استفاده کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی حاوی نشاسته و آنزیم کاتکولاز است که تیرگی پوست را کاهش می دهد.

نحوه استفاده: سیب زمینی را رنده کنید و روی پوست بمالید و بعد از ده دقیقه آن را بشویید. برای جوابدهی از این ماسک آن را هر هفته استفاده کنید.

عسل

عسل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که به روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های پوستی کمک می کند.

نحوه استفاده: یک لایه عسل را روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. برای جوابدهی باید این درمان را هفته ای دو بار انجام دهید.

شیر

شیر خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به عنوان یک لایه بردار طبیعی سلول های مرده را از بین می برد.

ماسک شیر را به چندین روش می توانید استفاده کنید. در اینجا ما قوی ترین ماسک را برای درمان لک معرفی می کنیم.

نحوه استفاده: شیر را با نشاسته، عسل، زردچوبه و جوانه گندم مخلوط کنید و به مدت دو دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

برای جوابدهی بهتر این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه دارای یک ماده قوی به نام کوکومین است که یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است. زردچوبه باکتری های آکنه را از بین می برد و منافذ پوست را پاک می کند.

 نحوه استفاده: برای تهیه این ماسک زردچوبه را با عسل یا آبلیمو ترکیب کنید و برای جواب دهی بهتر هفته ای دو بار تکرار کنید.

پیاز قرمز

آب پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است و برای مو و پوست مفید است.

نحوه استفاده: آب پیاز را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و ماساژ دهید. برای جوابدهی بهتر باید هر روز این کار را انجام دهید.

ماست

 ماست یک لکه بر معروف و سرشار از اسید برای پاکسازی پوست است همچنین منبع غنی اسید لاکتیک است که برای کاهش لک های پوستی موثر است.

نحوه استفاده: ماست را روی پوست خود بمالید و به مدت 15 دقیقه آن را ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر هر روز این کار را انجام دهید.

بهترین درمان لک صورت برای پوستم چیست؟

دحاختخحت

تا اینجا درمان فوری برای پاکسازی لک و کاهش آن را برای شما ارائه دایدم. اما سوال اینجاست که کدام روش، روش موثرتری برای شماست؟

نوع پوست افراد با همدیگر متفاوت است و اگر یک روش روی فردی جواب می دهد به این معنی نیست که برای شما نیز جواب ده باشد. بهترین کار برای از بین بردن لک های صورت این است که با یک متخصص و پزشک در این زمینه صحبت کنید.

متخصص در ابتدا نوع پوست شما را بررسی می کند سپس شدت لکه ایجاد شده بر روی پوست را بررسی و برحسب آن درمان را شروع می کند. شما می توانید برای درمان های خانگی نیز با پزشک خود مشورت کنید تا به بهترین شکل راهنمایی تان کند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر