کد خبر: 140069
A

ورق استیل پرکاربردترین محصول فولادی

ورق های استیل از کاربردی ترین فلزات در زمینه دیزاین هستند. از این فلز به خاطر زیبایی خاصی که دارد، میتوان برای داخل آسانسور و این مدل مکانها به عنوان پوشش استفاده کرد. امتیاز مثبت ورق های استیل خاصیت ضد زنگی آنها است.

ورق استیل پرکاربردترین محصول فولادی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امروزه محصولات فولادی زیادی تولید و در بازار عرضه شده اند. هر کدام از این محصولات ویژگی ها و خصوصیات و کاربردهای خاص خود را دارند. یکی از بهترین محصولات فولادی که طرفداران زیادی هم دارد، ورق استیل است. این ورق انواع مختلفی دارد و انواع گوناگون آن در بازار یافت می شود. ورق های استیل از کاربردی ترین فلزات در زمینه دیزاین هستند. از این فلز به خاطر زیبایی خاصی که دارد، میتوان برای داخل آسانسور و این مدل مکانها به عنوان پوشش استفاده کرد. امتیاز مثبت ورق های استیل خاصیت ضد زنگی آنها است. این خصوصیت باعث انتخاب آن در خیلی از صنایع مخصوصاً صنعت دیزاین و تزیینات است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد ورق های استیل و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه شوید.

_1_

ورق های استیل

ورق استیل چیست؟

ورق استیل از ترکیب شدن استیل خالص و عنصرهای دیگر تشکیل می شود. تشکیل این آلیاژ باعث کسب ویژگی هایی توسط عنصر اولیه آن خواهد شد. ورق استیل یا استنلس استیل در آلیاژهای مختلفی ساخته می شود. ورق های استیل آلیاژی می باشند که پایه آن از آهن تشکیل شده است، همچنین پایین تر از ۲% کربن در آنها وجود دارد. جهت ساختن ورق استیل علاوه بر آهن و کربن عناصر دیگری مثل  کروم، مولیبدن، نیکل و تیتانیوم نیز به کار برده می شوند. ورقهای استیل از ریخته گری استیل به شکل شمش در ضخامت بالا ایجاد می شوند. این ضخامت بالا بعد از رسیدن به یک دمای معین نورد می شود و به ضخامت استانداردی که باید داشته باشند، می رسد.

_2_

خصوصیات عناصر موجود در ورق استیل


هر چه درصد کربن در ورقهای استیل بیشتر باشد، مقاومت آنها بالاتر می رود. اما با افزایش کربن، انعطاف پذیری محصول پایین خواهد آمد. مواد مختلفی که در ساخت استیل به کار می روند، با توجه به درصد استفاده آنها، خاصیت‌هایی را در ورق استیل به وجود می آورند. مثلاً کروم در استیل ایجاد خاصیت ضد زنگی می کند، اما اگر مقدار این عنصر از ۱۲ درصد کمتر باشد، دیگر استیل در مقابل زنگ زدگی مقاوم نخواهد بود. در نتیجه برای ساختن یک ورق استیل با خاصیت ضد زنگی حداقل به ۱۲ درصد کروم نیاز می باشد. کروم روی سطح استیل لایه ای نازک از اکسید ایجاد می کند. این لایه موجب مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی لایه های زیرین می شود. این خصوصیات با تغییر در میزان عناصر متغیر خواهد بود، باید به میزان عناصر در ورق های استیل هم توجه کرد.

ورق استیل

 

انواع ورق های استیل از نظر خاصیت آهنربایی

ورق استیل خاصیت های متفاوتی دارد، که باعث ایجاد انواع گوناگونی از آنها شده است. یکی از این خاصیت ها، خاصیت آهنربایی می باشد. با توجه به خاصیت آهنربایی ورق های استیل به دو دسته تقسیم شده اند.

۱– ورق های استیل بگیر: این نوع استیل به آهنربا جذب می شود. در واقع درصد آهن در آن بیشتر است.

۲– ورق های استیل نگیر: این نوع استیل ها جذب آهنربا نمی شوند و میتوان گفت درصد آهن به کار رفته در آنها خیلی پایین تر از دسته اول می باشد.

از ورق های استیل نگیر بیشتر در اکثر صنایع استفاده می شود و قیمت آن هم نسبت به نوع بگیر بیشتر است.

 

قیمت انواع ورق های استیل

قیمت ورق استیل بر طبق تقاضای مشتریان و شرایط روزانه بازار تغییر می کند. قیمت ورق های استیل را خصوصیات و آلیاژهای مختلف آنها مشخص می کنند. ورق های استیل با توجه به کاربرد و ویژگی هایی که دارند، قیمتهای متفاوتی نیز دارند. بعضی از خصوصیات و ویژگی هایی که در قیمت ورق های استیل تأثیر دارند، عبارتند از:

درصد آلیاژ ورق استیل:

درصد و سطح مواد استفاده شده در ساخت ورق های استیل مثل: نیکل، مولیبدن و کروم

کاربرد ورق های استیل

حجم ورق های استیل

اندازه سطح ضخامت ورق استیل

چگونگی خرید ورق های استیل

برند یا شرکت تولید کننده.

موارد بالا بیشترین تأثیر را در تعیین قیمت ورق های استیل دارند. اما مورد دیگری که تأثیر خیلی چشمگیر تری دارد، نوسانات بازار است. نوسانات بازار، باعث تغییر قیمت روزانه ورق های استیل می شود. برای خرید ورق های استیل باید در مورد همه خصوصیات آنها تحقیق کنید و سراغ برندها و شرکت های معتبر  مانند استیل رونیک روید. باید بدانید که ضخامت ورق های استیل از 0.3تا 50 میلیمتر  می باشد. این ضخامت و تمام خصوصیات بالا قیمت نهایی ورق های استیل را تعیین می کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر