کد خبر: 140071
A
تعریف تبلیغات همسان اینترنتی؛

تبلیغات همسان چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات همسان فرصتی را برای ارتباط با کاربران در قالبی که کاربر انتخاب می کند، ارائه می دهد. تبلیغات همسان همچنین می تواند نسبت به قالب های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات بنری کمتر مداخله گر باشد.

تبلیغات همسان چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تبلیغات همسان از مدل تبلیغات غیر رایگان یا پولی است که برای مطابقت با محتوای یک رسانه طراحی شده اند. که نمونه ای از تبلیغات همسان که به شکل نمایش طراحی بنر ثابت است را در مطالب سایت های خبری در تلفن همراه، محتوای ویدیویی ،تصویری و ... در رسانه ها برای مطابقت با طراحی بصری و عملکرد محتوای طبیعی طراحی شده است که معمولا در بخش انتهای مطلب پست های خبری دیده می شوند. وجود دارد.

چرا تبلیغات بصری همسان مهم است؟

تبلیغات همسان فرصتی را برای ارتباط با کاربران در قالبی که کاربر انتخاب می کند، ارائه می دهد. تبلیغات همسان همچنین می تواند نسبت به قالب های تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات بنری کمتر مداخله گر باشد. علاوه بر این، ارتباط متنی آگهی به این معنی است که تبلیغات همسان می‌تواند نرخ کلیک بالا (CTR) ایجاد کند و به نوعی نرخ تبدیل‌ها را افزایش دهد.

چرا تبلیغ کنندگان تبلیغات همسان را انتخاب می کنند؟

این نوع تبلیغات فرصتی عالی برای نمایش خلاقانه فراهم می کند و تبلیغ کنندگان می توانند مطمئن باشند که کاربران قبلاً از خروج از صفحه تبلیغ در آن ارائه می شود آن را دیده اند. این مدل تبلیغ در روزگاری که تبلیغات آنلاین اینترنتی فرصتی برای بیشتر دیده شدن ایجاد کرده است، یک مدل جذاب و موثر به شمار می رود.

Capture

تبلیغات همسان نیز چالش های متعددی را به همراه دارد، به ویژه به این دلیل که این تبلیغات نیاز به درک «عمیق» از هر وب سایت یا پلتفرم دارند. هر چه تبلیغ‌کنندگان بتوانند در مورد یک وب سایت یا پلتفرم اطلاعات بیشتری کسب کنند، احتمالاً تبلیغات همسانی که انجام می دهند،آنجا عملکرد بهتری خواهد داشت. با این حال، مزایای آن بیشتر از پیچیدگی های این چالش ها است. با تطبیق تبلیغات برای اشکال و عملکردهای یک پلتفرم، فرصتی وجود دارد که کاربران را در معرض محتوای منحصر به فردی قرار دهید که به ویژه برای مخاطبان هدف شما جذاب است.یعنی شما میتوانید انتخاب کنید در کدام بخش یا موضوعات متمرکز وب سایت آگهی شما دیده شود. 

نه اینکه بی دلیل تبلیغ را در سایتی نمایش دهید و کاربرد و بازخوردی برای شما به همراه نداشته باشد، چونکه انتخاب موضوع غیر مرتبط با بازار هدف شما نمی تواند کار شما را پیش ببرد.

تبلیغات همسان نیز اغلب از تبلیغات سنتی بهتر عمل می کند. مطالعات نشان داده است که حتی اگر کاربران آگاه باشند که برای آن محتوا تصویری پولی پرداخت شده است، باز هم تبلیغات همسان یا native-advertising نسبت به روش‌های تبلیغات سنتی تعامل بیشتری دارد. این می تواند به این دلیل باشد که محتوا را می توان به شیوه ای طبیعی و شهودی برای مصرف رسانه ای معمولی کاربر مصرف کرد.

Capture

چگونه کاربران می توانند بفهمند که محتوا چه زمانی تبلیغات همسان است؟

قوانین و دستورالعمل های قانونی برای جلوگیری از فریبنده بودن تبلیغات همسان وجود دارد. به عنوان مثال، اغلب متنی مانند «تبلیغ شده توسط» یا «حمایت مالی» را در یک تصویر کوچک، بنر یا سرصفحه مشاهده می‌کنید - که نشان می‌دهد کاربران به محتوای پولی مرتبط خواهند شد. یعنی کاملا مشخص می شود که آن بخش از محتوا که به صورت تبلیغ قرار داده شده است، تبلیغات پولی است.

تفاوت بین تبلیغات همسان و تبلیغات نمایشی چیست؟

تبلیغات نمایشی ( که به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می شود) تبلیغات تصویری به شکل گرافیکی در قالب ها و اندازه های مختلف هستند. این تبلیغات در ساخت برند، تبلیغ محصولات خاص یا هدف قرار دادن مجدد بازدیدکنندگان وب سایت موثر هستند.

تبلیغات نمایشی یک راه عالی برای نمایش نام تجاری و محصولات شما بر اساس دستورالعمل ها و تناژ برند است. همچنین به دلیل موجودی گسترده در وب‌سایت‌های مختلف، هر جا که به صورت آنلاین مرور می‌کنند، به افراد دسترسی پیدا می‌کنند. این قالب تبلیغاتی تأثیر واضحی بر آگاهی از برند و قصد خرید نشان داده است. بازاریابان از آنها به عنوان بخش مهمی از استراتژی آنلاین خود استفاده می کنند.

اولین تبلیغات نمایشی، تبلیغات بنری، تبلیغاتی مبتنی بر تصویر، به شکل یک نوار و معمولاً در بالای یک صفحه وب بود. بعدها، با پیچیده‌تر شدن و خلاقیت‌تر شدن طراحی، تبلیغات نمایشی تکامل یافت و شامل ویدیوها، عناصر تعاملی و عملکردهای پاپ‌آپ شد. از سوی دیگر، تبلیغات همسان با رسانه ای که تبلیغ در آن نشان داده می شود، مناسب است. این تبلیغات ظاهر و احساس ویرایشی دارند و نسبت به سایر اشکال تبلیغات دیجیتال کمتر مزاحم و پرفروش هستند.

تبلیغات همسان معمولاً برای پرداختن به جزئیات بیشتر هنگام تبلیغ یک محصول، علت یا نام تجاری استفاده می شود. این قالب پتانسیل جلب توجه مخاطب هدف را دارد - به یک برند فرصت می دهد داستان خود را بازگو کند. با میانگین نرخ کلیک حدود 0.3٪، تبلیغات بومی راهی موثر برای هدایت ترافیک به یک مقاله، وب سایت، وبلاگ یا برنامه است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر