کد خبر: 142105
A

اشتباهات رایج در زمان طراحی صفحات لندینگ سایت

اگر قصد دارید صفحه لندینگ خود را بدون عکس یا با عکس‌های کم و بی کیفیت طراحی کنید، باید از همین حالا بگوییم که به جایی نخواهید رسید. زمانی که از عکس استفاده می‌کنید، موضوع صحبت خود را بهتر به مخاطب القا خواهید کرد.

اشتباهات رایج در زمان طراحی صفحات لندینگ سایت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ این روزها که حضور کسب و کارهای مختلف در فضای مجازی و دنیای بزرگ اینترنت بسیار پررنگ شده است، قوانین جدیدی نیز برای تبلیغات در این جهان به وجود آمده که با رعایت نکردن هر یک از این موارد نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را از آن دریافت نمایید.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید، طراحی صفحه لندینگ سایت شماست. زمانی افراد متقاضی دریافت خدمات طراحی سایت در مشهد شده و در ادامه آن به صورت جدی تصمیم می‌گیرند تا کسب و کار مجازی خود را رونق دهند، باید در رابطه با صفحات لندینگ سایت خود حساسیت داشته باشند. البته اگر طراحی سایت شما توسط فردی متخصص انجام شود، تمامی نکات را خواهد دانست ولی باز هم در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با بزرگترین و مهم‌ترین اشتباهات در طراحی صفحه لندینگ آشنا نماییم.

-03

صفحه لندینگ چیست؟

در ابتدا به صورت خلاصه در رابطه با این صفحه توضیح خواهیم داد. صفحه لندینگ یا صفحه فرود همان قسمتی از سایت شماست که مخاطبانتان باید در ابتدا آن را مشاهده کنند تا برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما ترغیب شوند.

برای مثال زمانی که طراحی سایت فروشگاهی در مشهد را آغاز می‌کنید، هدف خود را فروش محصولات موجود در سایت قرار خواهید داد. حالا مشتری شما باید با این محصولات به صورت کلی آشنا شود. در واقع باید ویترینی کامل جلوی او قرار دهید تا محصولات را با ویژگی‌های آن‌ها بشناسد. این دقیقا همان کاری است که صفحه فرود برای شما انجام می‌دهد.

شما تمامی تبلیغات خود را روی صفحه لندینگ انجام می‌دهید تا تمامی کاربران وارد این صفحه شوند و از طریق آن، به سمتی هدایت شوند که شما می‌خواهید.

اشتباهات در طراحی صفحه لندینگ

خب همانطور که تا اینجا در رابطه با صفحه لندینگ صحبت کردیم، باید به این نتیجه رسیده باشید که صفحه لندینگ از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و در ساختن سرنوشت کسب و کار مجازی شما بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

طراحان سایت باید تمامی نکات را در رابطه با طراحی صفحه لندینگ بدانند و دقیقا فعالیت‌هایی را انجام دهند که این صفحه به نتیجه دلخواه برسد. این کار به قدری حساس است که تعدادی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد برای چیدمان صفحات فرود افراد جداگانه‌ای را به کار می‌گیرند تا تمامی خلاقیت و تمرکز خود را روی طراحی صفحه لندینگ بگذارند.

فرض کنید تعداد زیادی از کمپین‌های تبلیغاتی را شروع کردید و هزینه و زمان زیادی نیز برای آن‌ها گذاشتید. تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، تبلیغات حضوری و ... همه و همه کاربر را وارد صفحه‌ای می‌کنند که هیچ نتیجه‌ای برای او ندارد.

این موضوع دقیقا مانند این است که مهمان ویژه‌ای داشته باشید و برای دعوت او به منزلتان تلاش بسیاری کرده باشید ولی زمانی که او به خانه شما وارد می‌شود، با استقبالی افتضاح مواجه شود. خانه‌ای نامرتب و بی‌نظم که صاحبین آن نیز هنوز آمادگی پذیرایی را ندارند. حتی در بدترین شرایط فرض کنید مهمان، شما را پیدا نکرده و همانطور از منزلتان خارج خواهد شد.

این بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بیوفتد. در رابطه با طراحی صفحه فرود نیز همین موضوع وجود دارد. شما با طراحی بدون خطا باید کاری کنید تا کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، بدون هدف نبوده و از آن خارج نشوند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین خطاها را بیان خواهیم کرد.

داشتن متن بیش از اندازه در صفحه لندینگ

درست است که باید در صفحه فرود خود اطلاعاتی را در رابطه با برند و خدماتتان به مخاطب ارائه دهید ولی با نوشتن یک متن فوق طولانی مطمئن باشید که حوصله او را سرخواهید برد. زمانی که مخاطب صفحه را باز کرده و با دنیایی از اطلاعات و متن طولانی رو به رو می‌شود، امیدش را برای پیدا کردن سریع چیزی که می‌خواهد، از دست می‌دهد.

-04

شما تنها چند ثانیه طلایی دارید تا مخاطب را قانع کنید تا ادامه صفحه را مشاهده نماید. مطمئن باشید با استفاده از متن نمی‌توانید این کار را انجام دهید. برای اینکه بتوانید از این موضوع جلوگیری کنید باید متن را به صورت دقیق آنالیز کرده و نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارند را با ظاهری متفاوت به مخاطب نشان دهید. برای مثال می‌توانید مهم‌ترین قسمت‌های متن را تحت عنوان سوالات متداول نمایش داده و سایر متن را در بخشی مخفی کرده و دکمه‌ای با عنوان بیشتر بخوانید قرار دهید تا مخاطب در صورت تمایل با کلیک روی آن بتواند متن را مطالعه نماید.

حتما از عکس‌های جذاب و باکیفیت استفاده کنید

عکس‌ها همیشه قسمت‌هایی از صفحات سایت هستند که به صورت لحظه‌ای می‌توانند مخاطب را درگیر نمایند. عموما یک متن با داشتن عکس می‌تواند خستگی چشمان مخاطب را از بین ببرد.

اگر قصد دارید صفحه لندینگ خود را بدون عکس یا با عکس‌های کم و بی کیفیت طراحی کنید، باید از همین حالا بگوییم که به جایی نخواهید رسید. زمانی که از عکس استفاده می‌کنید، موضوع صحبت خود را بهتر به مخاطب القا خواهید کرد.

تیتر نویسی مناسب

زمانی که مخاطب در لحظه اول صفحه‌ای از یک سایت را مشاهده می‌کند، اولین کاری که انجام می‌دهد مطالعه تیترها است تا در صورتی که به موضوع مورد نظرش نزدیک هستند، سایر قسمت‌های صفحه را نیز مطالعه کند.

اگر شما تیترهای بی معنی و بدون ارتباط را انتخاب کنید یا تلاش کنید با نوشتن کلمات سخت و قلمبه، تیتری بدون مفهوم بسازید، کار را برای مخاطب و در نهایت برای خودتان سخت خواهید کرد. تمام تلاش خود را داشته باشید تا با سادگی هر چه تمام تر، بیشتر موضوع متن را در تیتر خود داشته باشید و حتما در این کار ترتیب را رعایت نمایید.

CTA ها

دکمه‌های CTA از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شما تمامی کار را کردید تا مخاطب را به این قسمت برسانید تا دقیقا کاری را انجام دهد که شما می‌خواهید. حالا فرض کنید در آخر کار، این دکمه‌ها را طوری طراحی کنید که مخاطب نتواند آن‌ها را ببیند.

طراحی دکمه CTA باید به گونه‌ای باشد که کاربر خواه یا ناخواه آن را ببیند و توجهش را جلب نماید. همچنین باید جایی آن را قرار دهید که مرتبط باشد و با گذاشتن CTA در جای نامناسب، احتمال کلیک روی آن را کاهش ندهید.

منبع نوشته: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر