کد خبر: 143710
A

زمان تعویض تشک تخت خواب و علت اهمیت آن

خواب با کیفیت خوب یک بخش اساسی از یک سبک زندگی سالم و بهزیستی کلی است. نکته اصلی خواب خوب در اتاق خواب، داشتن یک تشک راحت است. در ادامه بخوانید تا دریابید که یک تشک چه مدت طول عمر مفید دارد و چرا باید به طور مرتب تشک خود را برای راحتی، پشتیبانی و خواب بهتر در شب جایگزین کنید.

زمان تعویض تشک تخت خواب و علت اهمیت آن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ما توصیه می کنیم که هر شش سال یکبار تشک خود را جایگزین کنید؛ مطابق با مشاوره فدراسیون ملی تخت خواب. ممکن است تعجب کنید که "یک تشک چه مدت طول عمر مفید دارد؟". البته این مدت کاملا به جنس تشک نیز مرتبط است. آما هر چقدر که تشک درجه یک و از بهترین برند های سازنده کالای خواب نیز باشد، باز هم به روز تعویض آن خواهیم رسید. به طور متوسط، ما هر روز یک سوم عمر خود را در تخت خواب می گذرانیم و اگر به ساعت و ماه آن را حساب کنیم عدد بسیار بزرگی از آن در خواهد آمد! در این مدت، بدن، عضلات و مفاصل ما با تشک دست و پنجه نرم می کند.

خواب با کیفیت خوب یک بخش اساسی از یک سبک زندگی سالم و بهزیستی کلی است. نکته اصلی خواب خوب در اتاق خواب، داشتن یک تشک راحت است. در ادامه بخوانید تا دریابید که یک تشک چه مدت طول عمر مفید دارد و چرا باید به طور مرتب تشک خود را برای راحتی، پشتیبانی و خواب بهتر در شب جایگزین کنید.

تعویض تشک توسط یک مرد

چرا باید تشک خود را تعویض کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که اهمیت تعویض تشک تخت خواب را پس از حدود 6 سال توجیه می کند. فواید اصلی تغییر تشک شما بهبود سلامت و بهداشت، همراه با کیفیت خواب بهتر است. طول عمر یک تشک اغلب بسیار طولانی است، اما آیا می خواهید اطمینان حاصل کنید که هنوز خواب و پشتیبانی مورد نظر خود را از آن می گیرید.

برای بهداشت خوب

ما هر شب حدود نیمی از آب بدن را از دست می دهیم و هر سال حدود یک کیلو سلول های مرده پوست می ریزیم. این یک محیط بهینه برای رشد باکتریها و قارچ ها ایجاد می کند. کنه های گرد و غبار نیز در این شرایط رشد می کنند و آلرژن هایی که تولید می کنند می توانند برای ایجاد یک محیط خواب غیر بهداشتی کافی باشند. در نتیجه تعویض تشک کهنه و بروز رسانی کالای خواب از واجبات حفظ بهداشت و سلامت خواب است.

برای بهبود کیفیت خواب

با گذشت زمان، تشک قدیمی شما شکل و توانایی تأمین راحتی و پشتیبانی را که قبلاً انجام می داد، از دست می دهد. خوابیدن روی یک تشک قدیمی و ناراحت کننده می تواند باعث درد گردن و کمر شود، کیفیت کلی خواب شما را کاهش داده و از احساس استراحت کافی روز بعد جلوگیری می کند.

تشکی که رنگ آن خراب شده و فرورفته است

از کجا بدانم وقت آن است که تشک خود را جایگزین کنم؟

گذشته از تغییر تشک خود در هر شش سال، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید بگویید تشک شما از بهترین حالت خود گذشته است. طول عمر تشک ها می تواند به نوع تشک شما و نحوه استفاده از آن بستگی داشته باشد. هر چند وقت یکبار باید به دید حرفه ای به تشک خود نگاه کنید و آ را دریابید. آیا هیچ یک از موارد زیر را احساس می کنید؟

ضخامت تشک من از بین رفته است

آیا تشک شما علائم وخامت قابل توجهی مانند توده ها، برآمدگی ها یا فرورفتگی ها را نشان می دهد؟ در حالی که یک درجه تغییر کاملاً طبیعی است، اگر تشک قدیمی شما بیش از حد لکه دار شود یا می توانید دل و روده آن را ببینید، زمان آن رسیده است که آن را جایگزین کنید.

من از خواب بیدار می شوم و احساس سفتی یا درد می کنم

تشک شما باید به درستی از بدن شما پشتیبانی کند. اگر با کمر درد از خواب بیدار شوید، یا احساس سفتی و آسیبی می کنید، تشک شما ممکن است دیگر پشتیبانی مورد نیاز شما را ارائه ندهد.

من در طول شب بیش از حد معمول از خواب میپرم و می چرخم

درجه ای از پرتاب و چرخش رفتار طبیعی خواب است. با این حال، تغییر موقعیت بیش از حد معمول در طول شب می تواند نشان دهد که تشک شما دیگر راحتی را که قبلاً داشته است فراهم نمی کند.

من همیشه خسته ام

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در احساس خستگی نقش داشته باشد. با این حال، نگاهی به تشک شما اولین قدم خوب است. یک تشک با کیفیت خوب باید راحت باشد، از بدن به درستی پشتیبانی کند، از درد جلوگیری کند و به شما در رسیدن به خواب عمیق تر کمک کند. این همه به شما کمک می کند تا از خواب بیدار شوید و برای روز پیش رو سرحال باشید.

شریک زندگی من خواب خوبی ندارد

تشک های قدیمی تر انتقال حرکت را به طور مؤثر کاهش نمی دهند، بنابراین پرتاب و چرخش شریک زندگی شما می تواند شما را از خواب بیدار کند. اگر هر یک از شما خواب خوبی در شب ندارید، تشک شما می تواند مقصر باشد.

اگر کسی تشک من را ببیند خجالت می کشم

آیا تشک شما کثیف و رنگ پریده به نظر می آید؟ آیا قدیمی و فرسوده به نظر می رسد؟ اگر اجازه نمی دهید میهمانان خود روی تشک بخوابند، شما نیز نباید روی آن بخوابید.

من در هر جایی غیر از تخت خواب خودم خواب بهتری پیدا می کنم

آیا عاشق راحتی تخت هتل هستید؟ شاید وقتی در کنار دوستان یا خانواده هستید، بهترین خواب شب را بدست آورید. اگر در هر جایی غیر از تخت خود خواب بهتری را تجربه کردید، وقت آن است که روی یک تشک با کیفیت و راحت برای خود سرمایه گذاری کنید.

خواب راحت با تشک نو و تازه

چند نکته کلیدی در تعویض تشک

ما می دانیم که خرید تشک تخت خواب می تواند کمی دلهره آور باشد. با سه نکته برتر برای انتخاب تشک جایگزین شروع کنیم.

1. اندازه مناسب را انتخاب کنید

اندازه تشک شما بر میزان خواب شما تأثیر می گذارد. آیا می توانید در کنار شریک زندگی خود دراز بکشید، در کنار هم با آرنج های خود-بدون لمس کردن؟ اگر نمی توانید، یک تشک بزرگتر را توصیه می کنیم.

2. استحکام مناسب برای خود را انتخاب کنید

آیا عاشق یک تشک محکم هستید؟ شاید شما یک احساس نرم تر ترجیح دهید. شاید شما بهترین های هر دو جهان را دوست دارید!

3. راحتی کامل را پیدا کنید

تشک شما می تواند شامل بسیاری از مواد مختلف باشد که همه آنها برای ارائه یک سطح خواب راحت و حمایتی طراحی شده اند.

لایه های راحتی تشک می تواند شامل مموری فوم، لاتکس و ژل باشد. انتخاب تشک ساخته شده از پنبه، پشم یا ابریشم نیز امکان پذیر است.

با وجود موارد فوق، در صورت وجود هر ناهنجاری در تشک تخت خواب، بلافاصله نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید. چرا که ممکن است یک تشک نامناسب سلامت و راحتی خواب را از شما بگیرد.

برچسب ها : کالای خواب,تشک,تخت خواب,اتاق خواب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر