کد خبر: 144476
A

کولیوند نماد توسعه و کارآمدی در جمعیت هلال احمر

توسعه مانند هر فعالیت دیگر احتیاج به مدیریت دارد. این فرآیند پیچیده نیازمند برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، بسیج نیروها، تصمیم‌گیری و کنترل است. همگی این امور تحت نظر مدیریت قوی و کارآمد، انجام می‌شوند. بنابراین فرآیند توسعه نیاز به مدیریت توسعه دارد.

کولیوند نماد توسعه و کارآمدی در جمعیت هلال احمر

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکم آذر 1400  دکتر پیرحسین کولیوند از سوی رییس جمهوری به ریاست بزرگترین نهاد امدادی و مردمی کشور منصوب شد، انتصابی که با رای بالای اعضای شورای عالی هلال احمر بعنوان چکیده این نهاد مردمی  صورت گرفت.

با انتصاب دکتر کولیوند بعنوان رییس جمعیت هلال احمر کارشناسان این حوزه این انتصاب را به فال نیک گرفته و با اشاره به سابقه موفقیت آمیز کولیوند در حوزه های مختلف مدیریتی و علی الخصوص سازمان امداد و نجات و اورژانس کشور برای جمعیت هلال احمر روزهای روشنی را پیش بینی کردند.

با گذشت یک سال از انتصاب دکتر کولیوند و با بررسی اجمالی عملکرد وی در این نهاد مردمی  می توان بر پیش بینی کارشناسان و بدنه جمعیت هلال احمر مهر تاییدی نهاد.

از کسب جایزه معتبر هانری داویسون که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو سوئیس به جمعیت هلال احمر ایران و به منظور قدردانی از فعالیت‌های بشردوستانه‌اش در یک  سال اخیر اعطا کرد.میتوان از ان بعنوان مهم‌ ترین دستاورد هلال احمر یاد کرد. 

از دیگر افتخاراتی که طی یک سال گذشته برای جمعیت هلال احمر در عرصه خدمت رسانی کسب شد ،می توان به ارائه خدمات هلال احمر به بیش از ۴.۵ میلیون زائر اربعین حسینی اشاره کرد.

یکی از مهم ترین دغدغه های امدادگران جمعیت هلال احمر در طول این سال ها پیگیری وضعیت بیمه آنها بود که این مهم به دلایل مختلف بر زمین مانده بود، اما کولیوند بعنوان فردی که خود روزگاری سکان دار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بوده و به خوبی با مشکلات امدادگران آشنایی داشت ،پیگیری این موضوع مهم و استراتژی را در دستور کار قرار داد.

پیگیری های رییس جمعیت هلال احمر با نهادهای مختلف و با تعامل با مجلس و دولت در نهایت منجر به بیمه همه امدادگران این نهاد مردمی گردید، اقدامی که موجی از امید و انگیزه را در بین سرخ جامه پوشان ایجاد کرد.

جنس مدیریت کولیوند در جمعیت هلال احمر از خاستگاه این نهاد مردمی نشات گرفته است، شاید می پرسید خاستگاه این نهاد مردمی چیست؟ خاستگاه هلال احمر بر خدمت مجاهدانه و بی منت به ملت تعریف و بنا شده است و رییس جمعیت هلال احمر نیزهمین شیوه مدیریتی را در دستور کار خود قرار داده است.

مقام معظم رهبری در مورد مدیریت جهادی می فرمایند: یکی از ویژگی های مدیریت جهادی، استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از امکانات موجود برای نیل به اهداف متعالی جامعه است.

آری جمعیت هلال احمر از ظرفیت های فراوانی برای خدمت رسانی برخوردار است، ظرفیت هایی که شاید در گذشته به خوبی به آن توجه و پرداخته نشده است ،اما کولیوند با شناسایی این ظرفیت و بهره مندی از آن از همه ابعاد هلال احمر برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

بطور مثال در بحبوحه کمبود برخی از داروها از جمله آنتی بیوتیک ها هلال احمر از اعتبار بین المللی خود استفاده کرد و به کمک نظام سلامت کشور شتافت. بطوریکه واردات چندین تن آنتی بیوتیک و برخی از داروهای کمیاب در بازار را در دستور کار خود قرار داد و توانست برگ زرین دیگری در سابقه خدمت رسانی خود به مردم به ثبت برساند.

امروز جمعیت هلال احمر در مسیر توسعه و کارآمدی با مدیریت جهادی قرار دارد، افرادی که در جریان جزییات اقدامات هلال احمر طی یک سال گذشته هستنتد  به خوبی می دانند که موفقیت در اجرای رسالتهای انسان دوستانه این نهاد مردمی  چه موجی از خوش نامی و اعتبار را برای این نهاد مردمی در بین مردم  و البته رضایت در محضر حق تعالی به همراه داشته است و جمعیت هلال احمر با توجه به دیدگاه اصولی نظام در  امداد رسانی و کمک به  مردم  در همه ابعاد را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر