کد خبر: 144582
A

هزینه کمپ ترک اعتیاد اجباری، خصوصی و دولتی در تهران چقدر است؟

هزینه ترک اعتیاد در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی هزینه بستری در یک دوره که معمولاً ۲۱ روزه است مبلغی که سازمان بهزیستی اعلام کرده است در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد.

هزینه کمپ ترک اعتیاد اجباری، خصوصی و دولتی در تهران چقدر است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هزینه ترک اعتیاد در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال زمانی که شما برای بستری به یک کمپ معمولی مراجعه می کنید هزینه متفاوتی دارد نسبت به زمانی که اقدام به بستری در کمپ ترک اعتیاد خصوصی یا لاکچری انجام می دهید. اما به طور کلی هزینه بستری در یک دوره که معمولاً ۲۱ روزه است مبلغی که سازمان بهزیستی اعلام کرده است در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که این مبلغ، مبلغ پایه بوده و در شرایطی که کمپ مرکز ترک اعتیاد به شما توضیح می دهد می تواند مبلغ نهایی متفاوت باشد.

از جمله مواردی که در تعیین قیمت نهایی یک دوره بستری در کمپ ترک اعتیاد می تواند موثر باشد می توان به برنامه غذایی، خدماتی مانند جلسات وی آی پی، محل بستری بیماران معمولی و وی آی پی و تفریحاتی مانند استخر و سفرهای تفریحی خارج از استان اشاره کرد که می تواند مبلغ نهایی یک دوره کمپ ترک اعتیاد را تعیین کند.

اگر میخواهید هزینه نهایی شما در بستری و ترک اعتیاد کاملتان کاهش پیدا کند می توانید با صحبت با مدیر مجموعه و موسسه ترک اعتیاد موردنظرتان، به صورت بستری دائمی و چند ماهه هزینه را کاهش دهید و به عنوانی تخفیف دریافت کنید. البته باید این مورد را به یاد داشته باشید و توجه کنید که اگر از خدمات و امکانات و رفتار پرسنل آن مجموعه رضایت کامل دارید این کار را انجام بدهید.

همانطور که در بالا گفته شد، هزینه کمپ ترک اعتیاد | هزینه کمپ اجباری، تمایلی، خصوصی و دولتی به موارد بسیاری بستگی خواهد داشت گاهاً در برخی از مراکز دیده می‌شود که کلینیک‌های درمانی وجود دارند و یا استخر، سونا، جکوزی، بازی هایی مانند بیلیارد، فوتبال دستی، پلی استیشن و... وجود دارند، طبیعتاً مجموعه ای که این خدمات و امکانات رفاهی را در اختیار بیماران خود قرار می دهد از کمپ ترک اعتیاد یا مرکز ترک اعتیادی که این خدمات و امکانات را ندارد مبلغ بیشتری باید داشته باشد و این مورد نیز قابل ذکر است که ترک اعتیاد در صورتی که امکانات و شرایط رفاهی و تفریحی مناسبی داشته باشد درکنار خدمات درمانی آن مرکز که می تواند موثر باشد این موارد را نیز می‌تواند در راحت‌تر سپری کردن دوره ترک اعتیاد تاثیر قابل توجهی به بیمار بگذارد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی همانطور که از نامش پیداست به صورت خصوصی و گاهاً شخصی اداره میشود اما مجوزات لازم را از ادارات مورد نیاز مانند بهزیستی مددکاری اجتماعی و غیره اخذ می کند و به صورت رسمی فعالیت خود را می تواند ادامه دهد.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران همانطور که در بالا گفته شد با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می دهد می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. باید به این نکته توجه کنید که چه خدمات و امکاناتی مورد نظر شما است و تا چه میزان بودجه به جهت ترک اعتیاد خود یا عزیزانتان می توانید هزینه کنید.

 طبق تعرفه بهزیستی در سال ۱۴۰۱ هزینه بستری یک دوره در کمپ ترک اعتیاد تهران، یک میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد. این هزینه به صورت هزینه پایه در محاسبه تعرفه لحاظ می شود به این صورت که خدمات و امکاناتی که در مجموعه و کمپ ترک اعتیاد خصوصی هر بیمار دریافت می کند می تواند تاثیر مستقیم در میزان هزینه نهایی برای یک دوره داشته باشد.پس در نتیجه هزینه کمپ ترک اعتیاد تهران به موارد بسیاری مرتبط است که برای به دست آوردن هزینه نهایی و تعرفه نهایی می توانید با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد تهران و در نظر گرفتن شرایط و امکانات بیمار هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی را به صورت دقیق به دست آورید.

برخی از مراکز ترک اعتیاد خصوصی یا کمپ ترک اعتیاد لاکچری (که به کمپ ترک اعتیاد vip نیز معروف هستند)، خدمات رفاهی آموزشی و تفریحی بسیار مناسبی را برای بیماران در نظر میگیرند که قاعدتاً هزینه و تعرفه تمام شده برای هر دوره بستری در این مراکز هزینه نسبتا بالایی خواهد بود.

یکی از سوال های پرتکرار عموم افرادی که قصد ترک اعتیاد به صورت اجباری را دارند این است که هزینه کمپ ترک اعتیاد اجباری چقدر است؟ در پاسخ به این مورد باید چند نکته را توجه کرد. کمپ ترک اعتیاد اجباری تنها تفاوتی که با کمپ ترک اعتیاد تمایلی دارد این است که خانواده بیمار تمایل دارند فرزندشان را به صورت اجباری به کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند اما در کمپ ترک اعتیاد تمایلی بیمار به صورت آگاهانه خودش ترک اعتیاد را انتخاب میکند. هزینه کمپ اجباری ترک اعتیاد عبارت است از هزینه کمپ ترک اعتیاد که می تواند خصوصی، لاکچری یا وی آی پی باشد به علاوه هزینه انتقال بیمار به یکی از این مراکز.

نکته‌ای که لازم به ذکر است این است که فریب تبلیغات برخی از مراکز و علی الخصوص کمپ های ترک اعتیاد با قیمت پایین را نخورید برخی از این مراکز یا مجوز ندارند یا به صورت اصولی و درست عمل درمان اعتیاد را انجام نمی‌دهند و مخاطرات بسیاری در کمین بیماران است. از جمله این خطرات می‌توان به بیماری های روانی اشاره کرد و همینطور در صورتی که محیط کمپ یا مرکز ترک اعتیاد از نظر بهداشتی در شرایط مساعد قرار نداشته باشد می تواند بیماری هایی مانند بیماریهای پوستی ایجاد کند. پس این مورد را در نظر داشته باشید که همیشه هزینه کم نمی تواند گزینه مناسبی برای خدمت عالی باشد.

پیشنهاد این است که قبل از مراجعه بیمارتان به کمپ ترک اعتیاد خودتان یا عضوی از خانواده به آن مرکز مراجعه کنند و شرایط خدمات و امکانات آن مرکز را مورد ارزیابی قرار دهد تا امکان خطا و اشتباه کاهش دهد و سپس در صورت تایید بودن آن مرکز می‌تواند هماهنگی‌های لازم را جهت انتقال بیمار به کمپ ترک اعتیاد انجام دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر