کد خبر: 100010
A

انگلیس، فرانسه و آلمان: ایران تولید اورانیوم فلزی متوقف کند

تروئیکای اروپا در بیانیه ای خواستار متوقف شدن فعالیت تحقیق و توسعه ایران برای طراحی اورانیوم فلزی شد. در این بیانه نوشته شده:«تولید اورانیوم فلزی به طور بالقوه پیامدهای سنگین نظامی دارد. ایران تحت توافق هسته ای متعهد شده است که اقدام به اورانیوم فلزی تولید نکند»

انگلیس، فرانسه و آلمان: ایران تولید اورانیوم فلزی متوقف کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، تروئیکای اروپا(آلمان، انگلیس و فرانسه) در پی اعلام آغاز فعالیت تحقیق و توسعه ایران برای طراحی اورانیوم فلزی که به عنوان سوخت جدید رآکتور تحقیقاتی تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، امروز در بیانیه ای گفتند: ما،  دولت های فرانسه،  آلمان و انگلیس،  عمیقا درباره این که ایران اعلام کرده است آماده ی تولید اورانیوم فلزی می شود،  نگرانیم. 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: ایران هیچ کاربرد غیرنظامی معتبری برای اورانیوم فلزی ندارد. تولید اورانیوم فلزی به طور بالقوه پیامدهای سنگین نظامی دارد. ایران تحت توافق هسته ای متعهد شده است که اقدام به اورانیوم فلزی تولید نکند یا به مدت ۱۵ سال فعالیت تحقیق توسعه روی به کارگیری اورانیوم فلزی نداشته باشد. 

این سه کشور اروپایی افزودند: قویا از ایران می خواهیم این فعالیت را متوقف کند و اگر در حفظ توافق جدیت دارد، بدون تاخیر بیشتر به پایبندی به توافق هسته ای بازگردد. 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر