کد خبر: 100337
A

معنای رنگ بنفش در مراسم تحلیف بایدن چه بود؟

در حالی که جو بایدن و کامالا هریس به عنوان رهبران جدید ایالات متحده ادای سوگند می‌کردند، برخی از شرکت‌کنندگان همراه با آنان در مراسم، از رنگ لباس شان الگو برداری کردند

معنای رنگ بنفش در مراسم تحلیف بایدن چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته، بسیاری از شخصیت‌های برجسته، از جمله شخص معاون رئیس جمهور، میشل اوباما، هیلاری کلینتون و سناتور الیزابت وارن، با لباس بنفش در مراسم حضور یافتند.

خانم هریس در این روز تاریخی یک لباس بنفش با کت همرنگ آن را که کار طراحان سیاهپوست، کریستوفر جان راجرز و سرجیو هادسون بود، بر تن داشت.

میشل اوباما هم با یک لباس بنفش متمایل به زرشکی رنگ و کت بلند تا مچ پا و کمربند طلایی و خانم کلینتون با بلوز و شلوار بنفش سرهم و شال، به مراسم آمدند.

ظاهرا انتخاب رنگ بنفش حائز اهمیت است زیرا این رنگ اغلب به‌خاطر آنکه ترکیبی از آبی، نماینده حزب دموکرات و قرمز، نماینده حزب جمهوریخواه است، رنگی فراحزبی تلقی می‌شود.

رنگ بنفش همچنین با جنبش آزادی زنان مرتبط است. نشریه «ونیتی فِر» پیشتر اشاره کرده بود که بنفش همراه با سفید و سبز، رنگ‌های پرچم سردمداران نهضت زنان بوده است.

برای خانم هریس این رنگ معنای دیگری نیز دارد. او اغلب در کارزارهای خود به افتخار «شرلی چیزم» که الهام‌بخش او در حرفه و کارزارش در انتخابات ریاست جمهوری بود، از رنگ بنفش استفاده می‌کرد. شرلی چیزم، نخستین زن سیاهپوستی بود که به کنگره آمریکا راه یافت.

استفاده مدعوین از رنگ بنفش به عنوان نمادی برای حمایت از دولت بایدن، محسوب می شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر