کد خبر: 100715
A

سناتور استیضاح کننده ترامپ سکته کرد/ استیضاح باز هم هوا شد؟!

«پاتریک لیهی» سناتور ۸۰ ساله آمریکایی که قرار است ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ را بر عهده بگیرد ناگهان از دفتر خود در کنگره آمریکا به بیمارستان منتقل شد.

سناتور استیضاح کننده ترامپ سکته کرد/ استیضاح باز هم هوا شد؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «پاتریک لیهی» سناتور ۸۰ ساله آمریکایی که قرار است ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ را بر عهده بگیرد ناگهان از دفتر خود در کنگره آمریکا به بیمارستان منتقل شد.

برخی منابع آمریکایی می گویند لیهی، سکته کرده اما هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع (سکته) را تایید نکرده است.

«ریک اسکات» سناتور ایالت فلوریدا، همکار رئیس جلسات استیضاح ترامپ در توییتی، بلافاصله بعد از انتقال او به بیمارستان نوشت: امشب برای سناتور لیهی و خانواده اش دعا می کنم. «آنه» (همسر ریک اسکات) و من، برای لیهی آرزوی بهبودی می کنیم و امیدوارم به زودی او را دوباره در صحن سنا ببینم.

پاتریک لیهی، زاده ۳۱ مارس ۱۹۴۰ میلادی و ۸۰ ساله سناتور سالخورده دموکرات، وکیل و دادستان ایالتی است که قرار است جلسات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را ریاست کند.

پس از آنکه دادخواست اتهامی دونالد ترامپ رییس  جمهوری پیشین آمریکا به سنا رفت، اعضای این مجلس به عنوان هیات منصفه، ادای سوگند کردند.

 از آنجا که جان رابرتس رییس دیوان عالی آمریکا از پذیرش ریاست محکمه ترامپ امتناع ورزید، سناتور پاتریک لیهی که ریاست موقت سنای آمریکا را هم بر عهده دارد، برای ریاست محکمه ترامپ، ادای سوگند کرد تا محکمه‌ای منصفانه را برپا دارد.

پس از آن، همه سناتورها ایستادند و سوگند خوردند که آنچه حقیقت است را انجام دهند.

ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا برای بار دوم به اتهام «تحریک برای شورش» استیضاح شد و قرار است مجلس سنا به این اتهام رسیدگی کند.

در صورتی که ۶۷ سناتور به مجرم بودن ترامپ رای بدهند، او از مزایای رئیس جمهوری سابق محروم خواهد شد و سناتورها می‌توانند با یک رای اکثریت نسبی، او را از حضور در تمام رقابت‌های انتخاباتی آمریکا منع سازند.

پیرو توافق رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا که مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم قرار گرفته است، محکمه ترامپ در ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این فاصله اعضای دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و همچنین وکلای مدافع ترامپ می‌توانند مستندات و دفاعیات خود را آماده کنند.

ترامپ، تنها رییس جمهوری آمریکا است که در مدت چهار سال، ۲ بار استیضاح شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر