کد خبر: 100784
A

طالبان از روند واکسیناسیون کرونای دولت افغانستان حمایت می‌کند

طالبان حمایت خود را برای واکسیناسیون ویروس کرونا در افغانستان در حالی اعلام کرده که کابل از برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی ۱۱۲ میلیون دلار تعهد دریافت کرده است.

طالبان از روند واکسیناسیون کرونای دولت افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ روند ایمن سازی در بحبوحه خشونت‌های بی امان در افغانستان و با وجود روند در جریان مذاکرات صلح در سپتامبر گذشته میلادی قرار است انجام شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رویترز گفته که این گروه روند واکسیناسیون را که از طریق مراکز بهداشت در سراسر افغانستان انجام می‌شود، حمایت و تسهیل می‌کند.

مقام‌های کابل بر این باورند که شبه نظامیان طالبان گروه‌های واکسیناسیون را به این دلیل هدف قرار نمی‌دهند چون نمی‌توانند منزل به منزل دنبالشان بروند.

یکی از مقام‌های بهداشت و درمان افغانستان با اعلام تامین مالی برای این واکسیناسیون گفت، این برنامه ۲۰ درصد از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان را پوشش می‌دهد.

برنامه کوواکس یک طرح جهانی برای واکسیناسیون مردم در برابر کرونا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط است و هدفش ارسال دست کم دو میلیارد دوز از واکسن تا پایان سال جاری میلادی به منظور پوشش ۲۰ درصد از اکثریت جمعیت در معرض خطر در ۹۱ کشور با درآمد متوسط و فقیر است.

وحید مجروح، معاون وزیر بهداشت افغانستان به خبرنگاران گفت شش ماه طول می‌کشد تا واکسن را دریافت کنیم اما مقام‌ها در حال رایزنی برای دریافت زودتر این واکسن‌ها هستند.

منبع: رویترز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر