کد خبر: 101341
A

جزییات حمله جنگنده‌های اسرائیل به مواضع گروه های مقاومت در سوریه

شب گذشته جنگنده‌های اسرائیل چندین موشک به سمت محل استقرار شبه نظامیان و گروه های مقاومت ر منطقه جنوبی شلیک کردند.

جزییات حمله جنگنده‌های اسرائیل به مواضع گروه های مقاومت در سوریه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساعاتی پس از آنکه حزب‌الله لبنان به سوی یک پهپاد تجسسی نظامی رژیم صهیونیستی راکت ضد هوایی شلیک کرده و آن را ساقط کردند، جنگنده‌های اسرائیلی در آخرین ساعات چهارشنبه شب، پانزدهم بهمن، به اهدافی در جنوب سوریه حمله کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) با استناد به منابع نظامی در دمشق خبر دادند که در پی «حمله هوایی دشمن» در نزدیکی ساعت یازده شب، به وقت محلی، به استان قنیطره در جنوب سوریه، سامانه ضد هوایی سوریه فعال شد.

منبع نظامی یادشده که نام او ذکر نشد، به تلویزیون دولتی سوریه گفت که سامانه پدافند هوایی موفق شده «تمامی موشک‌های دشمن را رهگیری و منهدم کند».

این منبع سوری در همین حال گفت که حملات اسرائیل صرفا آسیب مالی وارد کرده است.

اما رسانه‌های عربی مانند الجزیره گزارش داده‌اند که اسرائیل مراکز سلاح و مقر تجسس اطلاعاتی حزب‌الله را در بخش جولان سوریه، در فاصله چند ده کیلومتری از مرز شمالی اسرائیل، هدف قرار داد.

برخی منابع سوری نیز گزارش دادند که غیر از بخش سوری ارتفاعات جولان، حومه فرودگاه بین‌المللی دمشق نیز در میان اهداف اصلی اسرائیل از این حمله بوده است.

سایت خبری اسرائیلی وای.نت نوشته است که حملات اسرائیلی پس از آن بوده که دو فروند هواپیمای باربری ایرانی روز چهارشنبه محموله‌هایی را در دمشق فرود آورد و سپس به سوی تهران بازگشتند.

وای.نت همچنین مدعی شد که هم‌زمان با این دو هواپیمای ایرانی، یک فروند هواپیمای ترابری سوریه روز چهارشنبه از تهران به بندر لاذقیه در سوریه بازگشته بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر