کد خبر: 102393
A

مشاور امنیت ملی عراق: فعالیت ناتو در عراق با هماهنگی و موافقت دولت است

پنجشنبه شب «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پس از جلسه وزرای دفاع کشورهای عضو اعلام کرد که این پیمان شمار نیروهای خود در عراق را با افزایش 8 برابری از 500 نیروی به 4 هزار نیرو خواهد رساند.

مشاور امنیت ملی عراق: فعالیت ناتو در عراق با هماهنگی و موافقت دولت است

به گزارش دیده بان ایران؛ «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، تأکید کرد که فعالیت ناتو در عراق با هماهنگی و موافقت دولت عراق است.

الاعرجی که از سران ائتلاف فتح است در توئیتی نوشت که پیمان ناتو با موافقت و هماهنگی دولت عراق با این کشور همکاری می کند و افزود که مأموریت ناتو در عراق صرفا مستشاری و غیر رزمی است.

او افزود که عراق با کشورهای جهان همکاری می کند و از تجربه های آنها در بخش مستشاری و آموزشی بهره می گیرد تا امنیت و ثبات خود را تضمین کند.

مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که درباره شمار نیروهای لازم برای آموزش نیروهای عراقی توافقی صورت نگرفته است.

ازسوی دیگر، الاعرجی در دیدار با «کریستوف بویک»، نماینده اتحادیه اروپا در عراق، تأکید کرد که دولت عراق بر استفاده از همه تجربه های بین المللی و همه کمک هایی که برای پیشرفت عراق عرضه می شود اهتمام جدی دارد.

او گفت که عراق از هر تلاش بین المللی برای حمایت از رویکرد دولت در اصلاح اوضاع و ساخت حکومت مقتدری که موجب امنیت و ثبات کشور شود استقبال می کند.

پنجشنبه شب «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، پس از جلسه وزرای دفاع کشورهای عضو اعلام کرد که این پیمان شمار نیروهای خود در عراق را با افزایش 8 برابری از 500 نیروی به 4 هزار نیرو خواهد رساند.

او گفت که ناتو در حال حاضر حضور محدود در عراق دارد اما اکنون تصمیم گرفته که به صورت گام به گام حضور خود را در عراق افزایش دهد.

او ماموریت اصلی این نیروها آموزش نیروهای عراقی اعلام کرد و گفت که داعش در مناطق بسیاری از عراق سلطه پیدا کرد و باید اطمینان یافت که این اتفاق تکرار نشود.

منبع: میدل ایست نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر