کد خبر: 103382
A

جو بایدن، «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمان اجرایی «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ایران را، که برای نخستین بار در ماه مارس ۱۹۹۵ میلادی توسط رئیس جمهوری وقت صادر شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

جو بایدن، «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمان اجرایی «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ایران را، که برای نخستین بار در ماه مارس ۱۹۹۵ میلادی توسط رئیس جمهوری وقت صادر شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بایدن در این اطلاعیه با اشاره به اقدامات و سیاست‌های ایران مدعی شده است که ساخت و تکثیر موشک و دیگر توانایی‌های تسلیحاتی نامتقارن و متعارف، شبکه و کارزار تهاجمی منطقه‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی و.. از سوی جمهوری اسلامی همچنان یک تهدید نامعمول و غیرعادی را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده می‌کند.

به گفته چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده، به همین دلیل است که وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران باید پس از تاریخ سررسید آن در ۱۵ مارس ۲۰۲۱ نیز به قوت خود باقی بماند. این وضعیت اضطراری تحت فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ صادر و هر سال تمدید شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر