کد خبر: 103458
A

طالبان با پیشنهاد جدید آمریکا مخالفت کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، پیشنهاد حکومت موقت و یک کنفرانس بزرگ را به طالبان داده ، اما این پیشنهاد با مخالفت این گروه و دولت رو به رو شده است.

طالبان با پیشنهاد جدید آمریکا مخالفت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد که فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، پیشنهاد حکومت موقت و یک کنفرانس بزرگ را به طالبان داده ، اما این پیشنهاد با مخالفت این گروه و دولت رو به رو شده است.

یک مقام طالبان به شرط افشا نشدن نام خود به رویترز گفت: خلیلزاد به آنها پیشنهاد حکومت موقت و یک کنفرانس بزرگ مانند کنفرانس بن را داده است.

وی افزوده است که خلیلزاد از طالبان نیز خواست تا سطح خشونت‌ها را به شدت کاهش دهند.

این مقام طالبان ادامه داد که خلیلزاد با بعضی از دیدگاه‌ها آمده بود و دستور کار مهم آن این بود که مذاکرات بین الافغانی باید هر چه زودتر باید یک نتیجه ملموس داشته باشد.

این منبع به خلیلزاد گفته است که طالبان با تشکیل حکومت موقت مشکل ندارد، اما در این حکومت شرکت نخواهد کرد.

وی به رویترز گفته است که ما آدم های را برای حکومت موقت پیشنهاد خواهیم کرد تا طی دو سال ادارات دولتی و نهاد امنیتی را از سیاست خارج کند.

بر اساس گزارش رویترز طالبان با کاهش‌ خشونت‌ها موافقت خواهد کرد، اما با آتش بس دائمی موافق نیست و طالبان از آمریکا درخواست کرده تا بر دولت افغانستان برای آزادی ۷ هزار زندانی این گروه فشار وارد کند.

این رهبر طالبان همچنین تاکید کرد که ” ما باور نداریم که کنفرانس دیگری در هر کشور که باشد جنگ افغانستان می تواند مشکل جنگ را حل کند.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، به رویترز گفته است که با آنها در مورد جایگزین گفتگوهای صلح بحث نشده است.

این در حالی است که روز گذشته رییس جمهور افغانستان بار دیگر با حکومت موقت مخالفت خود را نشان داد و گفت که یگانه راه انتقال قدرت برگزاری انتخابات است.

رویترز به نقل از دو منبع بین المللی گزارش کرده است که مخالفت سرسخت رییس جمهور غنی با تشکیل حکومت موقت باعث بروز مشکلات خواهد شد.

وی تصریح کرد که مشکل این است که غنی از آمریکا به دلیل کنار گذاشتن یک حکومت مشروع و تضعیف روند دمکراتیک در این کشور انتقاد کند.

این در حالی است که خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، پس از سفرش به کابل به دوحه رسیده و قرار است به کشورهای دیگر منطقه نیر سفر کند.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر