کد خبر: 103753
A

نتانیاهو: اسرائیل با اردن به توافق رسید

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه شب در حساب توییتری خود نوشت که «به زودی به امارات سفر خواهم کرد. به دلیل مشکلات مربوط به هماهنگی پرواز از آسمان اردن نتوانستم به این کشور بروم. ما اختلافات با اردن را حل کرده‌ایم».

نتانیاهو: اسرائیل با اردن به توافق رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اختلاف این رژیم با اردن بر سر استفاده از آسمان این کشور حل شده و به زودی عازم امارات خواهد شد.

او پنجشنبه شب در حساب توییتری خود نوشت که «به زودی به امارات سفر خواهم کرد. به دلیل مشکلات مربوط به هماهنگی پرواز از آسمان اردن نتوانستم به این کشور بروم. ما اختلافات با اردن را حل کرده‌ایم».

قرار بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه بعد از سه نوبت لغو سفر، به امارات سفر کند که این سفر به دلیل اینکه اردن به هواپیمای او اجازه عبور از حریم‌ هوایی‌اش نداده بود لغو شد. منابعی خبری صهیونیست، هماهنگی ضعیف «یوسی کوهن» رئیس موساد را دلیل لغو این سفر دانسته‌اند.

نتانیاهو ابتدا قرار بود در ماه نوامبر به این دو کشور سفر کند. اما به دلایل مختلف از جمله همه‌گیری «کووید۱۹»، مشکلات سیاسی داخلی و برخی ملاحظات خارجی، این سفر ابتدا تا ماه دسامبر و سپس تا ژانویه به تعویق افتاد.

امارات عربی متحده و بحرین اما در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

شب گذشته رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده اند که نتانیاهو در سفرش به امارات قرار است با «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر