کد خبر: 104158
A

آژانس اتمی غنی‌سازی با سانتریفیوژهای IR-4‌ در نطنز را تأیید کرد

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی رسماً گزارش‌های پیشتر منتشر شده مبنی بر اینکه ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4‌ را در نطنز آغاز کرده، تأیید کرد.

 آژانس اتمی غنی‌سازی با سانتریفیوژهای IR-4‌ در نطنز را تأیید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی رسماً گزارش‌های پیشتر منتشر شده مبنی بر اینکه ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4‌ را در نطنز آغاز کرده، تأیید کرد.

،«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی رسماً گزارش‌های پیشتر منتشر شده مبنی بر اینکه ایران غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4‌ را در نطنز آغاز کرده، تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در گزارشی نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای خود خبر داد که ایران غنی سازی اورانیوم را در سایت هسته‌ای خود در نظنز با سانتریفیوژهای پیشرفته نوع دوم IR-4‌آغاز کرده است.

رویترز با اشاره به این موضوع که آژانس این گزارش را دوشنبه به کشورهای عضو ارائه داده، نوشت: «روز 15 مارس 2021 (25 اسفند) آژانس تایید کرده که ایران گازدهی به آبشار 174 عددی از سانتریفیوژهای IR-4 را که پیشتر در سایت غنی سازی اورانیوم نصب کرده بود با گاز هگزا فلوراید اورانیوم آغاز کرده است».

رافائل گروسی روز چهارشنبه همچنین گفت که تهران اشاره کرده قصد دارد آبشار سانتریفیوژی دیگر در تأسیسات نطنز نصب کند اما هنوز فرایند نصب آن را آغاز نکرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر