کد خبر: 104169
A

وزیر اسرائیلی: قطر، عربستان، عمان و نیجر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کنند

«ایلی کوهن» وزیر اطلاعات اسرائیل روز چهارشنبه مدعی شد که قطر، عربستان سعودی، عمان و نیجر با این رژیم توافق صلح امضا خواهند کرد.

وزیر اسرائیلی: قطر، عربستان، عمان و نیجر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «ایلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد که قطر، عربستان سعودی، عمان و نیجر با این رژیم توافق صلح امضا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه «i۲۴» رژیم صهیونیستی، کوهن گفت: کشورهای بیشتری در خلیج (فارس) و افریقا توافق های صلح با ما امضاء می کنند.

وی افزود: در خلیج (فارس) ما با عمان، عربستان سعودی و قطر که به جبهه غرب نزدیک تر هستند صحبت می کنیم همچنین در نیجر نیز اخیرا رییس جمهوری که به آمریکا نزدیک است به روی کار آمد که این فرصت را برای عادی سازی روابط بیشتر می کند.

رییس اطلاعات رژیم صهیونیستی همچنین گفت که اگر واشنگتن تحریم ها علیه ایران را ادامه دهد و سیاست سختی علیه این کشور اتخاذ کند، ما توافق های صلح بیشتری با کشورهای خلیج (فارس) خواهیم دید.

کوهن در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر دولت در کاخ سفید مانع پیشرفت توافق های صلح می شود، مدعی شد: تغییر دولت آمریکا برای پیشرفت در توافق های صلح با کشورهای حاشیه خلیج فارس مسأله مهمی است؛ زیرا برای این کشورها دانستن سیاست آمریکا در قبال ایران بسیار مهم است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، بحرین ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک سو و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از سویی دیگر به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر