کد خبر: 104208
A

مکرون: فرانسه می‌خواهد مذاکرات درباره برجام را احیا کند؛ تهران مسئولانه رفتار کند

امانوئل مکرون روز پنج‌شنبه در دیدار با «رووین ریولین» رئیس اسرائیل اظهار داشت: «ایران باید نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) را متوقف کند و مسئولانه رفتار کند. در راستای حل کردن این بحران، فرانسه می‌خواهد مذاکرات را احیا کند.»

مکرون: فرانسه می‌خواهد مذاکرات درباره برجام را احیا کند؛ تهران مسئولانه رفتار کند

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران باید نقض توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.

امانوئل مکرون اظهار داشت: «ایران باید نقض توافق هسته‌ای سال 2015 (برجام) را متوقف کند و مسئولانه رفتار کند. در راستای حل کردن این بحران، فرانسه می‌خواهد مذاکرات را احیا کند.»

اعضای اروپایی برجام در حالی طی ماه‌های اخیر طی اظهارات و بیانیه‌های متوالی از ایران خواسته‌اند به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند باشد که خودشان تاکنون کوچکترین تلاشی برای انجام تعهداتشان صورت نداده‌اند. آنها از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه 1398 تاکنون بارها به ایران وعده داده‌اند که خسارات خروج آمریکا از برجام را جبران خواهند کرد؛ اما تاکنون هیچ‌یکی از وعده‌های آنها از جمله راه‌اندازی یک سازوکار مالی برای تسهیل تجارت با ایران عملی نشده و یا صرفاً در حد اقدامات نمایشی باقی مانده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر