کد خبر: 104381
A

ترامپ: چین به خاطر سیاست های غلط جو بایدن به ما می‌خندد

دونالد ترامپ استدلال کرده که چین و دیگر رقبای بین‌المللی به دلیل تمرکز بایدن بر سیاست "بیدار" به ایالات متحده می‌خندند.

ترامپ: چین به خاطر سیاست های غلط جو بایدن  به ما می‌خندد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز پرسیده شد که چرا برخلاف سایر روسای جمهوری که وقتی از کاخ سفید می‌روند، در هفته‌های اخیر بیشتر در انظار عمومی ظاهر شده، گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و سیاستمداران مترقی آن کشور را نابود می‌کنند.

ترامپ به تصمیم اخیر "شرکت سرمایه گذاری دکتر سئوس" در مورد توقف انتشار شش عنوان کتاب اشاره کرد که حاوی مطالبی است که منتقدان تصور می‌کردند نژادپرستانه و از نظر فرهنگی غیر حساس است. این کمپانی اعلام کرد که مطالب این کتاب‌ها مضر و نادرست هستند.

سیاست "بیدار" به سیاستی اشاره دارد که به آگاهی نسبت به مسائل مربوط به عدالت اجتماعی و عدالت نژادی می‌پردازد.

ترامپ با اشاره به این کتاب‌ها گفت: آنها قصد دارند آن را با افزایش مالیات مانند مواردی که هیچ‌کس قبلا ندیده است از بین ببرند تا مزخرفات پیمان جدید سبز را به انجام برسانند. آنها با سیاست "بیدار" آن را نابود می‌کنند. وقتی چین به این سیاست نگاه می‌کند، می‌بیند بزرگترین مشکلی که ما داریم دکتر سئوس است. در همین حال، آنها در حال ساخت کارخانه و تلاش برای کشتن ما از راه‌های مختلف هستند. آنها به ما می‌خندند.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود موضع تند نسبت به چین را حفظ کرد. اجرای تعرفه‌های کالاهای ساخت چین توسط دولت وی باعث ایجاد جنگ تجاری طولانی بین ایالات متحده و چین شد.

همچنین ترامپ، پکن را به کوچک شمردن شدت و میزان شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر