کد خبر: 105021
A

جزییات حمله اسرائیل به کشتی ساویز در دریای سرخ

شبکه العربیه و روزنامه نیویورک تایمز گزارش می دهند که یک کشتی ایرانی مستقر در دریای سرخ به وسیله مین اسرائیلی هدف حمله قرار گرفته است .

جزییات حمله اسرائیل به کشتی ساویز در دریای سرخ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همزمان با آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و آمریکا «کشتی ساویز» متعلق به  ایران در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت. گفته می شود هدف قرار داده شدن این کشتی توسط «مین دریایی» انجام شده و در حال حاضر کشتی آسیب دیده است. نیویورک تایمز مدعی شده؛ این کشتی ظاهرا در اثر انفجار یک مین اسرائیلی آسیب دیده است.

پیشتر شبکه خبری العربیه به نقل از "منابع مطلع" گزارش داد که یک کشتی ایرانی به نام ساویز در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه با اشاره به اینکه "برخی منابع از سانحه برای کشتی ایران ساویز در دریای سرخ خبر می‌دهند" نوشت: "بنابر این گزارش طبق اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار تسنیم گفته می شود که این سانحه به دلیل انفجار مین های چسبان در بدنه کشتی رخ داده است."

به نوشته این خبرگزاری کشتی ساویز "در چند سال گذشته در دریای سرخ به منظور پشتیبانی از تکاورهای ایرانی که به ماموریت اسکورت شناورهای تجاری اعزام می‌شوند مستقر بوده است."

با این حال رسانه های اسرائیلی آن را یک کشتی تجسسی توصیف کرده اند.

نیویورک تایمز می نویسد: "هرچند ساویز به لحاظ تکنیکی به عنوان یک کشتی باری طبقه بندی می شود، اما ظاهرا اولین کشتی با ماموریت نظامی است که در کشمکش میان اسرائیل و ایران هدف حمله قرار می گیرد."

نیویورک تایمز نوشت: "اما یک مقام آمریکایی (که نخواست نامش فاش شود) گفت که اسرائیلی ها ایالات متحده را مطلع کرده اند که نیروهای آن در حدود ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی به این کشتی حمله کرده اند."

 

براساس این گزارش اسرائیلی ها گفته اند این حمله را به تلافی حمله ایران به کشتی های اسرائیلی انجام داده اند و افزود که کشتی زیر خط آب آسیب دیده است

العربیه گزارش داد که این کشتی در اطراف سواحل اریتره هدف قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش رویترز یک مقام اسرائیلی روز ۲۵ مارس گفت که کشتی باری یک شرکت اسرائیلی در اثر برخورد یک موشک در دریای عرب (شمال اقیانوس هند) آسیب دید. این کشتی "توانست به مسیر خود ادامه دهد."

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر