کد خبر: 105332
A
دیده بان ایران:

حادثه تأسیسات اتمی نطنز نتیجه حمله سایبری اسرائیل بود؟!

صبح امروز و تنها یک روز پس از اعلام راه‌اندازی دوباره «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» نطنز، رسانه ها خبر دادند که «حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز» رخ داده است.

حادثه تأسیسات اتمی نطنز نتیجه حمله سایبری اسرائیل بود؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ شبکه دولتی «کان» اسرائیل روز یکشنبه، ۲۲ فروردین، خبر داد که «حادثه» در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسرائیل و نتیجه «حمله جدید سایبری این کشور به ایران» بوده است.

این شبکه در توضیح این حادثه یادآوری کرده است که کارگزاری کرم رایانه‌ای استاکس‌نت در آغاز دهه گذشته، «کار اسرائیل» بود و موجب «اخلال جدی» در کار سانتریفیوژهای نطنز شد.

گفتنی است صبح امروز و تنها یک روز پس از اعلام راه‌اندازی دوباره «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» نطنز، رسانه ها خبر دادند که «حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز» رخ داده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بدون اشاره به جزئیات این حادثه به خبرگزاری صداوسیما گفت: این حادثه مربوط به برق سایت بوده و صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

این در حالی است که سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تکذیب این خبر گفت: حادثه نظنز ربطی به توزیع شبکه برق کشور ندارد و برق تمامی شهرهای اطراف وصل است.

صبح امروز مالک شریعتی نیاسر،‌ نماینده تهران در مجلس، در توئیتی نوشت که این حادثه «بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است».

محمدصالح جوکار دیگر نماینده مجلس همزمانی نشست برجام در وین و این حادثه را قابل توجه ذکر کرد.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر