کد خبر: 107213
A

سناتور جمهوری‌خواه اقدام جو بایدن را «اشتباه» خواند / نگران آینده زنان و دختران افغان هستم

میچ مک کانل، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و رهبر اقلیت سنای ایالات متحده، خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان را «اشتباه» خواند و پیش‌بینی کرد طالبان به‌زودی دوباره افسار قدرت را در این کشور بدست خواهند گرفت.

سناتور جمهوری‌خواه اقدام جو بایدن  را «اشتباه» خواند / نگران آینده زنان و دختران افغان هستم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  «فاکس نیوز»، مک کانل روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در کنتاکی گفت: «به گمانم باید به شما یادآوری کنم که ما در درجه اول برای چه به افغانستان رفتیم. من فکر می‌کنم احتمال اینکه طالبان دوباره کنترل کشور را بدست بگیرند، شاید از اواخر همین امسال، زیاد باشد.»

مک کانل استدلال کرد که حضور آمریکا در افغانستان را نباید به «جنگ بی‌پایان» تعبیر کرد، زیرا در سال‌های اخیر ایالات متحده در آنجا بیش از آنکه مشغول عملیات جنگی باشد، مشغول اقدامات ضد تروریستی بوده است.

به گفته وی: «ما حدود دوهزار و پانصد تا سه‌هزار نیرو در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و آموزش مداوم ارتش افغانستان مستقر کرده‌ایم. اگر حافظه‌ام یاری کند، طی یک سال گذشته ما حتی یک پرسنل نظامی آمریکایی را هم در جنگ از دست نداده‌ایم، لذا اینطور نیست که ما در افغانستان مدام درگیر جنگ باشیم.»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مک کانل سخنان خود خطاب به خبرنگاران را اینطور خاتمه داد: «من نگران آینده زنان و دختران افغان هستم. ما باز در همان وضعیتی قرار خواهیم گرفت که قبلا در آن بودیم. حضور ما در افغانستان از سر لطف به آنها نیست، بلکه به نفع خود ماست. به نظر من رئیس جمهور اشتباه کرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر