کد خبر: 107555
A

۴۴ سناتور جمهوری‌خواه: مذاکرات برجام به دلیل حمایت ایران از حماس متوقف شود

به دنبال شدت گرفتن درگیری های نظامی میان اسرائیل و گروه های فلسطینی؛ ۴۴ سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، از او خواسته‌اند به دلیل حمایت ایران از گروه‌های فلسطینی مانند حماس، مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.

 ۴۴ سناتور جمهوری‌خواه:  مذاکرات برجام به دلیل حمایت ایران از حماس متوقف شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به دنبال شدت گرفتن درگیری های نظامی میان اسرائیل و گروه های فلسطینی؛ ۴۴ سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، از او خواسته‌اند به دلیل حمایت ایران از گروه‌های فلسطینی مانند حماس، مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.

در نامه این سناتورهای جمهوریخواه به رئیس جمهوری آمریکا آمده است، «طی دو روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی در غزه، که بودجه آنها توسط ایران تامین می‌شود، یک رشته حملات موشکی به اسرائیل را آغاز کرده‌اند. آنها غیرنظامیان و شهرهای اسرائیلی را از جمله اورشلیم، را هدف قرار داده‌اند. »

این سناتورها که نام مارکو روبیو، تدکروز، تام کاتن و میت رامنی نیز در بین آنها به چشم می‌خورد، در این نامه نوشته‌اند، این مسئله نگران کننده است زیرا اعضای دولت شما در حال حاضر در وین هستند و با ایران ، اصلی ترین دولت حامی تروریسم در جهان، در حال مذاکره هستند.

نویسندگان این نامه تاکید کرده‌اند، با توجه به این حملات تازه حماس علیه اسرائیل، ایالات متحده باید تمام اقدامات لازم را برای پاسخگو کردن تهران انجام دهد و تحت هیچ شرایطی تحریم‌های ایران را رفع نکند.

اشاره این نمایندگان جمهوریخواه به مذاکرات احیای برجام است که در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است. دور چهارم مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی که هنوز عضو توافق برجام هستند یعنی روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان از روز ۱۷ اردیبهشت در یکی از هتل‌های لوکس شهر وین آغاز شد و هیئت نمایندگی دولت آمریکا نیز در هتل دیگری در همان خیابان مستقر است.

۴۴ سناتور جمهوریخواه که این نامه را امضا کرده‌اند، نوشته‌اند در حالی که اسرائیل «نزدیک‌ترین متحد آمریکا در منطقه» است، رهبر جمهوری اسلامی ایران، آن را در توئیتی نه یک «کشور» بلکه یک «پادگان تروریستی» خوانده است.

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ از شامگاه دوشنبه درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه آغازه شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر