کد خبر: 108173
A

اروپا: احیای برجام قطعا انجام خواهد شد

هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اعلام کرد رسیدن به توافق برای احیای برجام کاملا قطعی است.

اروپا: احیای برجام قطعا انجام خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد رسیدن به توافق برای احیای برجام کاملا قطعی است.

اندکی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت هیأت‌های ایران، گروه۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در گراند هتل وین آغاز شد.

انریکه مورا که ریاست این نشست را به جانشینی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برعهده داشت پس از این نشست در پیامی توییتری نوشت: «نشست دور چهارم برجام را برگزار کردم. توافق در حال شکل‌گیریست.»

او در ادامه افزود: «در حال حاضر به درک مشترکی از مفاد لازم برای بازگشت آمریکا به برجام، لغو تحریم‌های مرتبط، و تعهد کامل ایران به توافق هسته‌ای رسیده‌ایم.»

این مقام ارشد اروپا در مصاحبه خود با خبرنگاران نیز گفت: «دور پنجم مذاکرات وین هفته آینده برگزار خواهد شد. همه متعهد به دستیابی به توافق فوری هستند. طی چند روز گذشته پیشرفت بسیاری داشته ایم.»

او همچنین اعلام کرد: «تقریبا مطمئن هستم به توافق نهایی برای احیای برجام خواهیم رسید. ایران در حال مذاکره با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تمدید توافقنامه فنی است. توافق هسته‌ای کلید ثبات منطقه است.»

هیأت ایرانی در این جلسه به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان، حضور دارد. نشست امروز در حالی برگزار شد که آخرین مذاکرات دو هفته پیش انجام شده بود. همچنین قرار است یک جمع بندی اعلام شود پس از آن دوباره هیأت‌ها برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر