کد خبر: 108417
A

افشای جزئیاتی از مذاکرات وین توسط یک دیپلمات آمریکائی/ پیشرفت داشته ایم اما ‌حل مشکلات باقی مانده دشوار است

دیپلمات آمریکایی: هر چه به پایان مذاکرات نزدیک‌تر می‌شویم، حل و فصل مشکلات باقی‌مانده دشوارتر می‌شود

افشای جزئیاتی از مذاکرات وین توسط یک دیپلمات آمریکائی/ پیشرفت داشته ایم اما ‌حل مشکلات باقی مانده دشوار است

به گزارش دیده بان ایران، یک دیپلمات ارشد آمریکایی روز یکشنبه 2 خرداد، در مصاحبه با وبسایت «دیپلماتیک» گفت، آخرین دور مذاکرات وین پربازده‌ترین و مثبت‌ترین دور مذاکرات از آغاز آن تاکنون بوده است.

این دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشده گفت: «توافق، ممکن به نظر می‌رسد اما صدرصد یا حتمی نیست».

او افزود:«مذاکره کنندگان پیشرفت واقعی داشته‌اند، اما هنوز اختلافات عمده‌ای وجود دارد و دشوار‌ترین موضوعات برای مرحله نهایی باقی مانده است».

‌حل مشکلات باقی مانده دشوار است

 

دیپلمات آمریکایی گفت: «ما قطعاً پیشرفت کرده‌ایم اما هنوز اختلافات زیادی وجود دارد و کارهای زیادی باید انجام شود».

او اظهار داشت: «هر چه به پایان مذاکرات نزدیک‌تر می‌شویم، حل و فصل مشکلات باقی‌مانده دشوارتر می‌شود».

 

دیپلمات آمریکایی گفت، دور چهارم مذاکرات که به مدت 10 روز به طول انجامید و چهارشنبه گذشته (29اردیبهشت)، به پایان رسید، برای تهیه نقشه راه و ارائه «طرح کلی» توافق احتمالی بین آمریکا و ایران بود. در این دوره به پیشرفت کافی که به طرفین امکان بازگشت کامل به توافق هسته‌ای 2015 را می‌دهد، دست یافتیم.

او در عین حال تأکید کرد که زمان دستیابی به توافق تاکنون نامشخص است اما طرفین گامهایی برای درک ویژگی‌هایی که قرار است براساس آن توافق آینده انجام گیرد، برداشته‌اند.

این دیپلمات افزود، آنچه به قطعی نبودن نتایج این مذاکرات می‌افزاید، نداشتن قدرت شناخت تأثیراتی است که انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روند مذاکرات و گفتگوهای حساس سیاسی خواهد گذاشت.

او تاکید کرد، تأثیر احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران بر روند مذاکرات وین هنوز نامشخص است، اما ممکن است مانع جدی در مسیر تحرک دیپلماسی شود، به‌رغم اینکه روش کار شرکت‌کنندگان در گفتگوهای وین تاکنون روشن بود همه برای پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق تلاش می‌کردند.

او گفت: «ما مساله را به عهده ایران گذاشتیم تا ببینیم چگونه با کارت‌هایش بازی کرده و پرونده‌های خود را چگونه مدیریت می‌کند».

منبع: العربیه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر