کد خبر: 110911
A

الجزیره: درگیری طالبان و ارتش افغانستان، ۳۰ کشته برجای گذاشت

یک مقام افغان شنبه شب به شبکه خبری الجزیره قطر گفت که در جریان درگیری نیروهای طالبان و ارتش افغانستان در هفته گذشته ۳۰ تن کشته شدند. این مقام افغان بدون پرداخت به جزییات بیشتر، اعلام کرد که در این درگیری‌ها همچنین ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

الجزیره: درگیری طالبان و ارتش افغانستان، ۳۰ کشته برجای گذاشت

به سایت دیده بان ایران؛ گزارش الجزیره، این مقام افغان بدون پرداخت به جزییات بیشتر، اعلام کرد که در این درگیری‌ها همچنین ۴۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد، گروه طالبان تهدید کرده است که پس از خروج نظامی آمریکا از افغانستان، در برابر هر نیروی نظامی مقابله خواهیم کرد.

گروه طالبان اعلام کرده است جنگ سالاران سابق افغانستان و به توصیه طرف‌های خارجی تلاش میکنند که یک نیروی نظامی جدید برای رویارویی ما تشکیل شود.

این تحولات یک روز پس از آن رخ میدهد که یک مقام دفاعی آمریکا روز جمعه مدعی شد که ایالات متحده پیش از دیدار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با اشرف غنی همتای افغانستانی وی، به مواضع طالبان حمله پهپادی انجام داد.

در سه هفته گذشته ،۲۰ شهرستان به تصرف طالبان درآمد اما «امرالله صالح» معاون اول رییس جمهوری افغانستان گفته این شهرستان ها به کشتارگاه طالبان تبدیل خواهد شد.

صالح افزود:ارتش به زودی این مناطق را پس می گیرد و نیروهای طالبان راهی برای عقب نشینی نخواهند داشت .

وزارت دفاع افغانستان نیز به مردم اطمینان داد که عملیات بازپس گیری این شهرستان ها بزودی آغاز می شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر