کد خبر: 111083
A

ایتالیایی ها از شر ماسک خلاص شدند/ اکثریت ایتالیایی ها واکسینه شدند

ایتالیا که سال گذشته بیشترین آمار ابتلا به کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده بود، اکثریت جمعیت بالای ۱۲ سال این کشور تا روز یکشنبه واکسینه شدند. اکنون با اعلام وضعیت سفید به کشوری رها از ماسک و کم خطر از نظر شیوع ویروس تبدیل شده است.

 ایتالیایی ها از شر ماسک خلاص شدند/ اکثریت ایتالیایی ها واکسینه شدند

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایتالیا که سال گذشته بیشترین آمار ابتلا به کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده بود، اکنون با اعلام وضعیت سفید به کشوری رها از ماسک و کم خطر از نظر شیوع ویروس تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نقطه عطف برای اولین کشور اروپایی است که فوریه ۲۰۲۰ مورد هجوم همه گیری جهانی قرار گرفت.

به موجب حکمی که از روز دوشنبه به اجرا درآمد، وزارت بهداشت ایتالیا برای اولین بار همه ۲۰ منطقه این کشور را سفید و با میزان خطر پایین از نظر موارد ابتلا به کووید – ۱۹ اعلام کرد.

ایتالیا که زمانی نماد بحران کرونا در غرب بود، کشوری که تصاویری از انتقال تابوت ها توسط کامیون های ارتش آن در سراسر جهان منتشر شد، در هفته های اخیر شاهد کاهش شدید موارد ابتلا به کووید – ۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری بود.

براساس اعلام دولت ایتالیا، یک سوم از جمعیت بالای ۱۲ سال این کشور تا روز یکشنبه واکسینه شدند.

گردشگران از اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن که مدت زمانی طولانی از ورود به ایتالیا منع شده بودند، پس از لغو الزام قرنطینه برای بازدیدکنندگان واکسینه شده و افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی است، به این کشور باز می گردند.

در همین حال، با وجود پیشرفت در مهار بحران کرونا، روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا از مردم این کشور خواسته است مراقب باشند.

پس از یک دوره طولانی مدت قرنطینه کامل یا جزئی منطقه ای برای مقابله با موج دوم کرونا، محدودیت ها از اواخر ماه گذشته در سراسر این کشور کاهش یافت.

در سراسر کشور ایتالیا منطقه زرد اعلام شد که بدین ترتیب آزادی های بیشتری را برای مردم به ارمغان آورد، هرچند که محدودیت های رفت و آمد شبانه به قوت خود باقی ماند.

در ایتالیا، بیش از ۱۲۷ هزار نفر بر اثر عوارض ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته و بیش از ۴ میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر