کد خبر: 111312
A

شبکه ۱۳ اسرائیل: نفتالی بنت به امارات می‌رود

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد: امارات در تلاش برای پیشبرد و تقویت روابط دوجانبه با اسرائیل است و وزارت خارجه اسرائیل قصد دارد به زودی برنامه‌ای برای سفر نفتالی بنت، نخست وزیر به امارات تنظیم کند اما هنوز تاریخ آن را اعلام نکرده است.

شبکه ۱۳ اسرائیل: نفتالی بنت به امارات می‌رود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد: امارات در تلاش برای پیشبرد و تقویت روابط دوجانبه با اسرائیل است و وزارت خارجه اسرائیل قصد دارد به زودی برنامه‌ای برای سفر نفتالی بنت، نخست وزیر به امارات تنظیم کند اما هنوز تاریخ آن را اعلام نکرده است.

این شبکه عبری زبان در ادامه سفر دو روز قبل یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات را موفقیت‌آمیز خواند و تاکید کرد: برخی منابع در وزارت خارجه به سفر آتی بنت به امارات برای تقویت روابط دوجانبه علاقه‌مند بوده و طرف اماراتی نیز به این موضوع توجه دارد.

لاپید در سفر خود به امارات گفت: مبادلات تجاری میان اسرائیل و امارات تنها ۱۰ ماه پس از امضای توافقنامه، به ۲.۲ میلیارد شکِل معادل حدود ۵۷۰ میلیون یورو رسیده است.

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه نیز گفت: باید اجازه دهیم اقتصادهای ما ادغام و شکوفا شوند و باید از گفت‌وگوی آزاد و ذهنیت باز حفاظت کنیم.

او افزود: از سپتامبر ۲۰۲۰ چندین قرارداد به ارزش ده‌ها میلیون دلار میان شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری‌های فضای الکترونیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدرولوژی، بهداشت و سایر موارد به امضا رسیده‌اند و این افق‌ها برای شرکت‌های دو طرف که در این زمینه‌ها و سایر زمینه‌ها به ویژه امنیت غذایی و فناوری‌های مربوط به ارتقای مناطق بیابانی فعالیت دارند، امیدوارکننده است.

امارات و اسرائیل ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید، توافقنامه عادی‌سازی روابط را امضا کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر