کد خبر: 111333
A

دیوان لاهه دو دستیار پیشین میلوشویچ را به ۱۲ سال زندان محکوم کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه دو رئیس سابق سازمان امنیت صربستان را به اتهام سرپرستی جوخه‌های مرگ در جنگ‌های یوگسلاوی در دهه ۱۹۹۰ به ۱۲ سال حبس محکوم کرد.

دیوان لاهه دو دستیار پیشین میلوشویچ را به ۱۲ سال زندان محکوم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه دو رئیس سابق سازمان امنیت صربستان را به اتهام سرپرستی جوخه‌های مرگ در جنگ‌های یوگسلاوی در دهه ۱۹۹۰ به ۱۲ سال حبس محکوم کرد.

یوویتسا استانیسیچ، ۷۰ ساله، رئیس سابق سرویس امنیتی دولت صربستان و معاون وی، فرانکو سیماتوویچ، ۷۱ ساله، در تاریخ ۳۰ ژوئن به اتهام دست داشتن در قتل، آواره کردن اجباری افراد و آزار شهروندان محکوم شدند.

این اقدامات آنها در جریان جنگ‌های بالکان و در پی تصرف شهر «بوسانسکی ساماچ» توسط نیروهای صرب، در آوریل ۱۹۹۲ انجام شد.

دیوان لاهه به این نتیجه رسیده است که این دو نفر «با آموزش و استقرار اعضای یک واحد ویژه سرویس امنیت دولتی صربستان و صرب‌های محلی اهل بوسانسکی ساماچ» در تصرف شهرداری این شهر و قتل شهروندان مشارکت داشته‌اند.

این دادگاه گفت که مدارک کافی برای محکوم کردن آنها به جرایم دیگری که در شهرها و روستاهای دیگر بوسنی هرزگوین و کرواسی رخ داده در دست نیست.

این دو فرد دستیارهای پیشین اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهور وقت صربستان بودند. آقای میلوشویچ نیز که یکی دیگر از متهمان اصلی پرونده جنایات جنگی در بوسنی بود در سال ۲۰۰۶ و در سلول زندانش در لاهه درگذشت تا محاکمه او بدون صدور حکم خاتمه یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر