کد خبر: 111361
A

امارات لیکس: ۵ هزار اسرائیلی در ۳ ماه گذشته تابعیت امارات گرفتند

سایت "امارات لیکس" فاش کرد که پنج هزار "اسرائیلی" در طول سه ماه گذشته با تغییر قوانین ، تابعیت این کشور را گرفتند.

امارات لیکس: ۵ هزار اسرائیلی در ۳ ماه گذشته تابعیت امارات گرفتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سایت "امارات لیکس" که به انتشار اخبار پشت پرده از درون امارات مشهور است.

به گفته این منابع، آنها از اسنادی مطلع شده اند که نشان می دهد که " ثروتمندان اسرائیلی ها" از این مسئله ( تغییر قوانین تابعیت) در پوشش سرمایه گذاری در امارات بویژه دو امارت دوبی و ابوظبی استقبال گسترده ای کرده اند.

این منابع گفتند: مسئولان اماراتی به سرمایه گذاران و بازرگانان اجازه می دهند که تابعیت امارات را بدون دست کشیدن از تابعیت اصلی خود اخذ کنند.

به گفته این منابع، این وضعیت بستر مناسبی برای اعطای تابعیت به "اسرائیلی ها" و دادن چراغ سبز به آنها برای تردد از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی بدون اخذ روادید قبلی فراهم می کند.

روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" فوریه گذشته نوشت که کسب تابعیت امارات فرصتی مهیا برای "اسرائیلی ها" براساس توافقنامه عادی سازی روابط با ابوظبی است.

این روزنامه افزود: دریافت تابعیت امارات تنها فرصتی برای اسرائیلی ها به منظور کسب و کار در ابوظبی نیست بلکه آنها را قادر خواهد ساخت تا به کشورهایی سفر کنند که سفر آنها به آنجا ممنوع است.

به نوشته این روزنامه، از حالا به بعد سرمایه گذاران متخصصِ موردِ نیاز نظیر پزشکان، دانشمندان، هنرمندان و متفکرین سراسر جهان می توانند تابعیت امارات بگیرند.

روزنامه هاآرتص افزود: هرکسی خواهان تابعیت امارات است، می تواند تابعیت اصلی خود را نیز براساس اصلاحات اخیر در قانون امارات، حفظ کند.

به نوشته امارات لیکس، اقدام مسئولان اماراتی در کاستن از شرایط و شروط اعطای تابعیت بحث و جدل زیادی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است و کاربران درباره سوء استفاده "اسرائیلی ها" از تابعیت اماراتی برای خرید ملک و املاک در منطقه خلیج فارس هشدار می دهند.

این تغییرات در قانون تابعیت امارات با انتقادهای گسترده ای نیز در میان مخالفان و فعالان اماراتی و حتی در بین تریبون های رسانه ای خود رژیم امارات روبرو شده است زیرا به اعتقاد آنها، این امر خطری برای بافت جمعیتی امارات به شمار می رود.

کاربران اماراتی نوشته اند که اعطای گسترده تابعیت به خارجی ها بویژه "اسرائیلی ها" به صورت محرمانه در امارات در جریان است و این درحالی است که ساکنان اصلی این کشور ،‌آواره یا زندانی و یا سلب تابعیت شده اند.

توافق صلح بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با تلاش موثر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا در سپتامبر سال گذشته میلادی در واشنگتن امضا شد که به «توافق ابراهیم» موسوم شده است.

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد توافقنامه سازش اماراتی ها است.

پس از امضای این توافقنامه سازش، پروازهای هوایی مستقیم میان سرزمینهای اشغالی و امارات برقرار و دو طرف به تبادل سفیر اقدام کردند.

«بنیامین نتانیاهو» در آن زمان گفت که این رژیم با امارات در زمینه های پزشکی، انرژی، محیط زیست و بسیاری از زمینه های دیگر همکاری خواهد کرد و «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا نیز توافقنامه سازش را به زعم خود "یک پیروزی برای دموکراسی و منطقه" توصیف کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر