کد خبر: 111879
A

جو بایدن شکست را مقابل طالبان پذیرفت/ رئیس جمهور آمریکا:تنها راه دستیابی به صلح در افغانستان همزیستی مسالمت آمیز با طالبان است

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که به تازگی وارد کاخ سفید شده، در اولین اقدام سیاست خارجی خود از افغانستان خارج شد. آمریکای بایدن در حالی از افغانستان خارج می شود که این کشور مانند سال ۲۰۰۱ در اختیار طالبان قرار گرفت.

جو بایدن شکست را مقابل طالبان پذیرفت/ رئیس جمهور آمریکا:تنها راه دستیابی به صلح در افغانستان همزیستی مسالمت آمیز با طالبان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جوبایدن، رییس جمهور امریکا در سخنرانی در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان صحبت کرد.

آقای بایدن گفت که به طولانی ترین جنگ کشورش خاتمه می‌دهد

او گفت که ماموریت نظامی امریکا در افغانستان به تاریخ ۳۱ اگوست پایان می‌یابد.

وی تأکید کرد که امریکا پس از آن به حمایت از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران، فراهم آوری تجهیزات به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه می‌دهد.

رییس جمهور امریکا با اشاره به اوضاع جاری در افغانستان گفت که او به طالبان باور ندارد، اما به ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان باور دارد.

او با توجه به قدرت‌گیری طالبان گفت که این گروه به بیشترین قدرت نظامی در ۲۰ سال گذشته دست یافته اند.

 بایدن خطاب به مردم افغانستان گفت مردم این کشور تصمیم می‌گیرند که چگونه حکومتی داشته باشد.

جوبایدن ضمن پذیرش شکست مقابل آمریکا گفت : تنها راه دستیابی به صلح در افغانستان همزیستی مسالمت آمیز با طالبان است.

وی گفت که حکومت افغانستان سقوط نمی‌کند و ظرفیت‌های لازمی برای بقای خود را دارد.

او تاکید کرد که در حال حاضر کشورهای منطقه نیز خواستار حل مسالمت آمیز معضل افغانستان استند.

از سوی، آقای بایدن اضافه کرد که تیم ویژه‌ی کاری او در کاخ سفید، بحث ویزا به همکاران افغان قوای امریکایی را رسیدگی می‌کند.

امریکا در حالی افغانستان را ترک می‌کند که جنگ در افغانستان بشدت جریان دارد. شماری زیادی از ولسوالی‌های کشور بدست طالبان سقوط کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر