کد خبر: 112438
A

لایحه ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای تحریم رهبری انقلاب اسلامی و ابراهیم رئیسی‌

۱۶ سناتور حزب جمهوری خواه به رهبری تدکروز یک لایحه برای تحریم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به کنگره ایالات متحده ارائه کرده‌اند.

لایحه ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای تحریم  رهبری انقلاب اسلامی و ابراهیم رئیسی‌

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ۱۶ سناتور حزب جمهوری خواه به رهبری تدکروز یک لایحه برای تحریم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به کنگره ایالات متحده ارائه کرده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ تحریم های ذکر شده مربوط به نقض حقوق بشر است رهبر انقلاب اسلامی و رئیس دولت آینده است و تحریم های نهادهای زیر مجموعه آنها را نیز شامل خواهد شد؛ اعمال این تحریم ها توسط کنگره و تایید توسط سنا  مذاکرات تحت عنوان گفت و گوهای هسته ای یا برجام را بی فایده خواهد کرد؛ چرا که شرط رهبری انقلاب برای بازگشت ایران به تعهدات برداشتن تمام تحریم ها است؛ حال این سوال مطرح است که آیا دستگاه دیپلماسی آیا حاضر به ادامه مذاکراتی که به تعبیر رهبری «خسارت محض» است خواهد بود یا خیر؟!

تد کروز به بی بی سی در مورد این لایحه گفته است: "دولت جو بایدن برای برداشتن تحریم‌های ایران عجله کرده و در حال برداشتن اهرم‌های فشار آمریکا بر ایران است".

به گفته آقای کروز، دولت بایدن "متعهد به لغو تحریم‌های وضع شده در زمان دونالد ترامپ علیه رهبر ایران" شده است.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین گفته است: "رئیسی، رئیس دولت آینده ایران مسئول قتل‌عام ده‌ها هزار بیگناه است و به همراه رهبر ایران بایستی تحت تحریم‌های سختگیرانه آمریکا قرار بگیرند".

 کروز  مدعی شده  که تحریم‌های پیشنهادی وی جلوی "فعالیت‌های بدخیم" جمهوری اسلامی را خواهد گرفت.

جان باروسو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ هم مدعی شده است که رهبری و ابراهیم رئیسی "سوابق فجیع حقوق بشر" دارند.

به گفته آقای باروسو "ایالات متحده به جای بررسی برداشتن تحریم‌ها علیه این ناقضان حقوق بشر، باید بنابه به ادعای این نماینده سنا در برابر حکومت فاسد و خطرناک ایران موضع بگیرد" و "تحریم این دو نفر شروع خوبی برای این کار است".

سناتور کوین کرمر هم گفته است: "طرح ما باعث می‌شود تا جو بایدن نتواند تحریم‌های این اعضای حکومت ایران را لغو کند".

برخی دیگر از سناتورها و چهره‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز از این لایحه دفاع کرده‌اند.

تام کاتن، جان باراسو، کوین کرمر، ران جانسون، تام تیلیس، راجر مارشال، لیندزی گراهام، ریک اسکات، مایک راوندز، مایک بران، بیل هگرتی، جان هاون، جان کورنین، سیندی هاید اسمیت، تاد یانگ و مارکو روبیو دیگر امضا کنندگان این لایحه هستند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مقامات  ایران در طول سال های گذشته ادعاهای نمایندگان  دولت آمریکا در خصوص مسائل حقوق بشری را رد کرده اند. 

این لایحه در زمانی به کنگره آمریکا ارائه می‌شود که مذاکرات احیای برجام در وین، پایتخت اتریش پس از شش دور مذاکره هنوز منجر به توافقی نشده و احتمال این وجود دارد که ادامه مذاکرات به پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی موکول شود.

دو روز پیش وزارت امور خارجه آمریکا کنگره این کشور را مطلع کرد که معافیت‌های تازه‌ای در مورد تحریم‌های ایران در نظر گرفته است./ سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر