کد خبر: 112534
A

واکنش آمریکا به اظهارات عراقچی درباره مذاکرات وین/ هیچ توافقی حاصل نشده؛ امید واهی ندهید!

بیانیه وزارت خارجه آمریکا: هدف از اظهارات مسئول ایرانی فرار از سرزنش درباره بن بست کنونی مذاکرات هسته ای است. درباره اتباع آمریکایی بازداشتی در ایران دادن هم هدف امید واهی به خانواده‌های آنهاست و هنوز توافقی در خصوص زندانیان بین طرفین حاصل نشده است.

واکنش آمریکا به اظهارات عراقچی درباره مذاکرات وین/ هیچ توافقی حاصل نشده؛ امید واهی ندهید!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا به صحبت‌های عباس عراقچی درباره زمان دور هفتم مذاکرات وین پیرامون احیای برجام واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که هدف از این اظهارات فرار از سرزنش درباره بن بست کنونی مذاکرات است.

در این بیانیه ادعا شده است که آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای در وین است.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، به رغم این که اگر مذاکراتی در وین برگزار می شد و به پیشرفتی در این خصوص می‌رسیدیم، موثر بود، اما ما آماده ادامه‌دادن به مذاکرات درباره زندانی‌ها طی این دوره (انتقالی در ایران) هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: هدف از اظهارات مسئول ایرانی درباره اتباع آمریکایی بازداشتی در ایران دادن امید واهی به خانواده‌های آنهاست و هنوز توافقی در خصوص زندانیان بین طرفین حاصل نشده است.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی در مذاکرات برجام در توئیتر نوشت: ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است. روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است.

وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی - که آماده اجرا می‌باشد - با برجام را متوقف کنند. تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر