کد خبر: 114058
A

اسرائیل از شورای امنیت خواست قطعنامه تحریمی جدیدی علیه ایران صادر کند

وزیران دفاع و خارجه اسرائیل روز چهارشنبه، سیزدهم مرداد، در دیدار با سفیران کشورهای عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در اسرائیل، خواهان آن شده‌اند که این شورا قطعنامه جدیدی در محکومیت و تحریم ایران، به دلیل رویدادهای اخیر در خلیج فارس، صادر کند.

اسرائیل از شورای امنیت خواست قطعنامه تحریمی جدیدی علیه ایران صادر کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیران دفاع و خارجه اسرائیل روز چهارشنبه، سیزدهم مرداد، در دیدار با سفیران کشورهای عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در اسرائیل، خواهان آن شده‌اند که این شورا قطعنامه جدیدی در محکومیت و تحریم ایران، به دلیل رویدادهای اخیر در خلیج فارس، صادر کند.

از سوی دیگر، یکی از ارشدترین نظامیان پیشین اسرائیل، به دولت نفتالی بنت توصیه کرده که از انداختن اسرائیل به جلوی جبهه نظامی احتمالی جدیدی با ایران، بر سر رخدادهای اخیر خلیج فارس، خودداری کند.

رسانه عبری زنان هارآرتص نوشته است, ژنرال بنی گانتز و یائیر لاپید، وزیران دفاع و خارجه، در دیدار با سفیران کشورهای عضو شورای امنیت، ارزیابی خود را در خصوص «نقش مخرب» ایران در «حمله تروریستی» به کشتی «مرسر استریت» بیان کرده و «مدارکی» را به آنها نشان داده‌اند. جزئیات این «مدارک» رسانه‌ای نشده‌است.

دیدار وزیران دفاع و خارجه اسرائیل با سفیران کشورهای عضو شورای امنیت، برای «توجیه» کردن آنها نسبت به «نقش ایران» در آن حمله، در حالی انجام شده که ساعاتی پیش از آن، گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، نامه شکایت علیه ایران را در این ارتباط، به دبیرخانه سازمان ارائه کرد.

اردان با حضور در نشست شورای امنیت نیز گفت «ایران ثبات منطقه را تهدید می‌کند؛ ایران را تحریم کنید».

از سوی دیگر، ژنرال عاموس یادلین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، سیزدهم مرداد به سایت خبری اسرائیلی وای.نت گفت که اسرائیل «به حد کافی مشکلات دیگر با ایران دارد» و نباید اکنون به خاطر ماجراهای خلیج فارس، خود را به صف جلوی جبهه نظامی احتمالی در برابر ایران قرار دهد.

ژنرال یادلین که رئیس مهم‌ترین اندیشکده نظامی و سیاسی اسرائیل نیز هست، به تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه و پیشرفت توانمندی هسته‌ای ایران، به عنوان دو معضل اصلی اسرائیل در ارتباط با ایران اشاره کرده‌است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اما سایت وای.نت به نقل از برخی «مقامات» اسرائیلی، بدون ذکر نام آنها، نوشت که حملات دریایی منتسب به اسرائیل علیه کشتی‌های ایرانی، بازدارندگی در برابر ایران را به سطح بالای کنونی کشانده‌است.

وای.نت به نقل از گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های خارجی، یادآور شد که ارتش اسرائیل در سال‌های گذشته علیه ایران در عرصه دریایی اقدام کرده‌است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در نخستین روزهای بهار امسال خبر داد که ارتش اسرائیل در دو سال پیش از آن، به دست‌کم ۱۲ فروند کشتی ایران، که عمدتاً حامل نفت بودند، در آب‌های دریای سرخ حمله کرده‌است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر