کد خبر: 114548
A

جستجوی خانه به خانه طالبان برای عقد اجباری دختران ۱۲ ساله با نیروهای خود

روزنامه دیلی میل نوشت: نیروهای اجرای حدود شرعی دولت اسلامی طالبان؛ دختران ۱۲ ساله را به “عقد” اجباری خود در آورده و آنها را مجبور به بردگی جنسی کنند.

جستجوی خانه به خانه طالبان برای عقد اجباری دختران ۱۲ ساله با نیروهای خود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، فرماندهان طالبان، پس از تصرف برخی از مراکز استان‌ها، به امامان محلی دستور داده اند تا لیست زنان مجرد ۱۲ تا ۴۵ ساله را برای ازدواج سربازان خود بیاورند زیرا آنها به عنوان ‘غنایم جنگی’ به طالبان تعلق دارند. طالبان قصد دارد این کودکان را بین خود “تقسیم” کند زیرا جهادی ها آنها را “پاداش” می دانند.

به دستور فرماندهان طالبان، ستیزه‌جویان طالبان اکنون به هر خانه ای می روند تا “پاداش” خود را دریافت کنند. بر اساس گزارش ها، جهادی ها وارد خانه های افغان می شوند تا از طریق کمد لباس خانواده ها سن دختران را بررسی کنند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دیلی میل در ادامه نوشتغ یک زن ۲۲ ساله افغان پس از آنکه شهرش در شمال افغانستان به دست طالبان افتاد مجبور به فرار شد. او گفت که گروه جهادی به دنبال زنان جوان بود و او مجبور شد تا از ترس شکار یا اعدام توسط طالبان در زیر چادری یا برقع کامل افغانی همراه عمویش فرار کند.

او گفت: “من خیلی می ترسم و نمی دانم چه بلایی سر من می آید. آیا من روزی به خانه خواهم رفت؟ آیا دوباره پدر و مادرم را خواهم دید؟ کجا بروم؟ چگونه زنده خواهم ماند؟ ”

طالبان قوانین سختگیرانه شرعی را در مناطقی که تصرف کرده اند، اعمال کرده اند. جهادگران زنان را از رفتن به مدرسه، کار یا خروج از خانه بدون اجازه فرماندهان محلی منع کرده اند.

ماه گذشته، گزارش هایی مبنی بر اینکه طالبان به امامان و بزرگان قبیله دستورات مشابهی صادر کرده بودند، مبنی بر اینکه لیست همه زنان ۱۵ تا ۴۵ ساله مجرد یا بیوه را تهیه کنند تا با ستیزه‌جویان خود ازدواج کنند، منتشر شده بود. طالبان ادعا کرده که از حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، اما فقط بر اساس “ارزشهای اسلامی” محافظت خواهد کرد. ستیزه‌جویان علاوه بر محدودیت های شدید برای زنان، هشدار داده اند که هر کسی که قوانین را نقض کند “با او برخورد جدی خواهد شد”.

طالبان، اکنون بخشهای وسیعی از کشور جنگ زده افغانستان را تحت کنترل خود درآورده است که نشانه فروپاشی نظامی افغانستان است.

طالبان پس از حمله سریع علیه نیروهای دولتی، ۹ ولایت مورد از ۳۴ مرکز ولایت افغانستان را تصرف کرده و اکثر مناطق روستایی این کشور را تحت کنترل خود درآورده است.

در پی سقوط شهرهای بزرگ به دست طالبان، هزاران افغان از شهرهای تحت تسلط طالبان در شمال، غرب و جنوب فرار می کنند که این موضوع باعث بروز بحران انسانی گسترده ای شده است./ سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر