کد خبر: 114666
A

کانادا ۲۰هزار مهاجر افغان را می‌پذیرد

کانادا اعلام کرد که حدود ۲۰هزار مهاجر افغان را که روزنامه نگاران، خبرنگاران، فعالان حقوق زنان و اعضای جامعهٔ اقلیت‌ها که از سوی طالبان با تهدید مواجه اند می‌پذیرد.

کانادا ۲۰هزار مهاجر افغان را می‌پذیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کانادا اعلام کرد که حدود ۲۰هزار مهاجر افغان را که روزنامه نگاران، خبرنگاران، فعالان حقوق زنان و اعضای جامعهٔ اقلیت‌ها که از سوی طالبان با تهدید مواجه اند می‌پذیرد.

مارکومندیسینو، وزیر مهاجرت کانادا ۱۳ اگست (۲۲ اسد) در یک کنفرانس خبری گفت: "وضعیت در افغانستان وخیم است و ما بی تفاوت بوده نمی‌توانیم." ​

این تعداد افغان‌های آسیب‌پذیر را کسانی که در داخل افغانستان زنده‌گی می‌کنند و کسانیکه به کشورهای همسایه افغانستان فرار کرده اند و برعلاوه فعالان حقوق زن، اعضای جامعهٔ اقلیت‌ها، خبرنگاران، روزنامه نگاران، مامورین و مترجمان تشکیل می‌دهد.

چندین  هواپیما که مهاجرین افغانستان را انتقال می‌دهند راهی کانادا شده و نخستین هواپیما دیروز به تورنتو رسید.

این در حالی است که ۳۰۰۰ نظامی امریکایی راهی کابل شده اند تا در بیرون کشیدن کارمندان سفارت‌ ‌ها کمک کنند.

در اوایل روزجمعه ۱۳ اگست (۲۲ اسد) اسپانیا، دنمارک، ناوری و هالند اعلان کردند که کارمندان سفارت های شان‌ را از افغانستان بیرون می‌کنند.مارک گارینو، وزیر خارجه کانادا گفته است که به تلاش‌هایش برای انتقال افغان‌ها به مناطق امن ادامه خواهد داد.

این در حالی است که ایالات متحده و بریتانیا نیز برای کاهش کارمندان سفارت‌های خود در افغانستان و انتقال ترجمانان افغان خود تلاش دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر