کد خبر: 114769
A

پایان جمهوری و آغاز حکومت اسلامی طالبان/ نیروهای طالب وارد مرکز کابل شدند

طالبان وارد به مرکز پایتخت افغانستان شده و کنترل مناطق حساس شهر را در اختیار گرفته است. هر چند از ظهر امروز نیروهای طالبان بر دانشگاه این شهر، زندان، پایگاه بگرام وشرق کابل تسلط کامل پیدا کرده بودند؛ اما این خبر از سوی دولت گذشته افغانستان و طالبان تایید نشد تا زمینه برای فرار چند مقام دولتی از جمله رئیس جمهور سابق این کشور اشرف غنی فراهم شود. باتوجه به عدم مصالحه صورت گرفته با خروج اشرفغنی حکومت جمهوری تمام شده تلقی می شود. در اطلاعیه طالبان برای ورود به کابل از کلمه «امارت اسلامی» استفاده شده است.

پایان جمهوری و آغاز حکومت اسلامی طالبان/ نیروهای طالب وارد مرکز کابل شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران طالبان  وارد به مرکز پایتخت افغانستان  شده و کنترل مناطق حساس شهر  را در اختیار گرفته است. 

هر چند از ظهر امروز نیروهای طالبان بر دانشگاه این شهر، زندان، پایگاه بگرام وشرق کابل تسلط کامل پیدا کرده بودند؛ اما این خبر از سوی دولت گذشته افغانستان و طالبان تایید نشد تا زمینه برای فرار چند مقام دولتی از جمله رئیس جمهور سابق این کشور اشرف غنی فراهم شود. 

باتوجه به عدم مصالحه صورت گرفته با خروج اشرفغنی حکومت جمهوری تمام شده تلقی می شود. در اطلاعیه طالبان برای ورود به کابل از کلمه «امارت اسلامی» استفاده شده است.

دیده بان ایران ظهر امروز خبر سقوط کابل را اعلام کرده و از ترک پست های مهم توسط ماموران تامین امنیت خبر داده بود. .(اینجا)

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی طالبان اعلام کرد؛ به علت آن که نیروهای امنیتی بخش‌های از شهر کابل و پست های خود را رها کرده اند، نیروهای طالبان وارد مرکز کابل شده اند

در اطلاعیه طالبان برای ورود به کابل از کلمه «امارت اسلامی» استفاده شده است. 

photo_2021-08-15_18-52-33

بیشتر بخوانید: «کابــــل» سقوط کرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر