کد خبر: 114816
A

ملا برادر: پیروزی طالبان در تاریخ نمونه نداشت

ملا عبدالغنی برادرآخوند، یکی از رهبران ارشد گروه طالبان، امروز دوشنبه تسلط جنگجویان آن گروه بر شهر کابل را به همه شهروندان افغانستان به خصوص باشندگان ولایت کابل تبریک گفت.

ملا برادر: پیروزی طالبان در تاریخ نمونه نداشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز به استناد نشر یک نوار ویدیویی که از سوی گروه طالبان نشر شده است گزارش داده است که ملابرادر در میان شماری از مردان نشسته و با آنان صحبت می کند.

ملابرادرآخوند که فرد شماره دوم گروه طالبان به شمار می رود گفت است که "ما این پیروزی بزرگ را به همه ملت افغان به خصوص مردم کابل و مجاهدین خود تبریک می گویم."

این رهبر طالبان همچنین گفته است که آن گروه "مسیر غیر قابل انتظار را طی کرده و به موقفیت رسیده است که هیچگاهی باور آن نمی رفت."

ملابرادر اخند که زمانی در پاکستان زندانی بود، همچنین گفته است پیروزی که نصیب آنان شده است در تاریخ "نمونه" ندارد و تاکید کرده است که "ما نباید غرور داشته باشیم. حال زمان آزمون است. برای ملت خود خدمات ارایه می کنیم. برای همه ملت آرامش می دهیم و تا جاییکه امکان دارد برای بهبود زندگی آنان به پیش می رویم."

این اظهارات مرد شماره دوم طالبان یک روز پس از آن بیان شد که محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، توسط یک طیاره شرکت هوایی کام ایر افغانستان را ترک کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر