کد خبر: 114930
A

سخنگوی طالبان: تعجب می کنم که چرا مردم افغانستان وحشت کردند/ ما نمی‌خواهیم انحصار قدرت داشته باشیم

محمد سهیل شاهین مدعی شده است که هیچ قصدی برای انحصار قدرت در افغانستان ندارد. تلاش‌ها برای تشکیل حکومت مشارکتی فراگیر در جریان است، مردم هراس نداشته باشند.

سخنگوی طالبان: تعجب می کنم که چرا مردم افغانستان وحشت کردند/ ما نمی‌خواهیم انحصار قدرت داشته باشیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان اطمینان داده است که هیچ قصدی برای انحصار قدرت در افغانستان ندارد. تلاش‌ها برای تشکیل حکومت مشارکتی فراگیر در جریان است، مردم هراس نداشته باشند.

شاهین گفت: "ما [طالبان] نمی خواهیم انحصار قدرت در کشور باشد." وی افزود: "به همین دلیل است که طالبان به دنبال تشکیل یک حکومت اسلامی فراگیر در افغانستان هستند".

 سخنگوی طالبان ادامه گفت: "مردم نباید وحشت داشته باشند. من تعجب می‌کنم که چرا وحشت کرده‌اند. ما اطمینان می‌دهیم که خطری برای اموال، آبرو و زندگی شهروندان افغانستان وجود نخواهد داشت. ما نمی‌خواهیم انحصار قدرت داشته باشیم".

طالبان همچنین از تمام کارمندان خواست که فعالیتشان را ازسربگیرند. این جنبش همچنین از زنان خواست که به پیکره دولت ملحق شوند.

در همین حال، انعام الله سمنگانی، از مقامات طالبان در سخنانی که از تلویزیون دولتی افغانستان پخش شد اظهار کرد: "امارت اسلامی" نمی‌خواهد زنان قربانی شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر